tisdag 18 oktober 2011

Getpass hos Jenny och ett tjurskalligt PB

Lite rörligare idag men med intressanta krampkänningar nedåt muskelfästena på insida knän. Så med andra ord fortfarande ganska så stel.

Trotsade lockelsen att åka hem till soffan och åkte in för att köra ett pass för Fru "Guldmedaljör Crossfit SM 2011" istället. Vilket visade sig vara ett riktigt Getpass ur min synvinkel.

Teknik
L-sit 3 x 90%
Tja.. nånstans mellan en och tre sekunder fick jag väl ihop.. Körde dessa mellan två steplådor men det kändes ganska tröstlöst redan från början. Hamstrings på vänster gör ju att jag knappt kan sitta med sträckta ben på golvet med vertikal torso, än mindre hålla uppe mina betongben.

WOD 3 Rounds for Time
120 m Run
10 Pullups
120 m Run
10 HSPU
120 m Run
10 Pistols


Metcon: Bröt av tidsnöd vid 21.23 när jag satt fast på HSPU nummer 8 på tredje varvet.
Tjurskalligt missnöjd trots att jag tog PB med 50% i HSPU (nu 3 st kippade där #4 pressades ut från väggen). Gjorde iallafall 28 st under Metconen varav 5 med minskad ROM (boxningspad). Sen att säkert 7-8 stycken borde varit "No-Rep" eftersom jag inte hade kontroll i toppläge utan pressade ut dem i fallet från väggen får jag helt enkelt leva med. Jag hade nog klarat passet till slut om bara klassen efter kunnat vänta en kvart eller så.
Pistols var ju sämre än nånsin med mina stumma ben trots att jag gjorde dem med en 8kg KB som motvikt.

Per stormade genom passet på 17 och nånting och jag var ojämförligt sist. Lite grinig över det men som Jenny påminde mig om så var det faktiskt nytt PB och generellt stora framsteg på HSPU.

Försökte mig även på nån typ av trefingers-pullup eftersom några fingrar inte läkt så de gick också ganska segt idag. Oh well... Hade ju ändå inga förväntningar på dagen men är mest lite nervös för hur nacken kommer må imorgon. Mina två-tre sista missade HSPU'er slog i ganska hårt och den ömmar duktigt på högersidan nu.

Tror det kan botas med icepack och en ansenlig portion pampas-biff!

Kosten
Frukost: Äggröra, bacon, lök, kassler
Lunch: Biff, Broccoli, Paprika, salsa
Middag: Biff, Broccoli, Bea, Choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar