lördag 8 oktober 2011

Misslyckat fusk

Tisdagens pass resulterade bara i träningsvärk och trötthet men ingen akut förkylning eller sprudlande friskhet. Fortfarande samma tunga ömmande feberkänsla i kroppen (men med adderat stekta axlar och höftböjare) så jag tog det kombinerat dumma och vuxna beslutet för en ordentlig reset: Vila från träning och ta en ordentlig "Cheat Weekend" medveten att jag sannolikt fysiskt skulle må pest efteråt och därefter starta om strikt på ny kula.

Däremot verkar jag inte ens kunna fuska ordentligt - på gott och ont.

Hittills har hela helgens avfällighetskonto resulterat i lite för mycket vin och choklad, några öl och en liten skvätt mjölk i kaffet igår. Och en cigarr i solen idag!
I övrigt har jag ätit mer eller mindre enligt min vanliga plan; kanske lite bättre råvaror och lite "sämre" näringsbalans.

Var nära att köpa mig en komiskt stor och mycket inbjudande smörbulle, men när jag väl kom närmare disken kände jag mig mest äcklad av tanken och fick istället med mig lite mörk choklad och parmaskinka hem.

Som Kjell Höglund skulle sjungit; "det är en otäck tendens" ;)

Kommande vecka blir lugn träningsmässigt med bara onsdag/torsdag planerade innan helgens bravader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar