torsdag 22 september 2011

Torsdagstungt

Planerade ett eget styrkepass på morgonen idag, men när axlarna protesterade i dips/l-sit så impulsdeltog jag på metcon-delen av dagens pass. Tror däremot snart att jag måste ta en paus från den dagliga rutinen eftersom jag inatt  drömt om jobb (problemlösning i Visio och Excel) och att jag gjorde grymma Hollow Rocks. Det kan inte vara nyttigt...

Greasing #1
Som sagt mör i axlarna så shoulderrolls och rackstretch kändes sådär. WBS gick däremot fint. Hollow Rocks levde inte riktigt upp till drömmen men de var helt ok.

WOD - AMRAP 12 min
3 Deadlift @ 130 kg (70% of 1RM)
5 Lateral Burpees
7 Medball Ground to Overhead 10 kg
9 Jumping Jacks

Metcon: 9 Varv + 2 Deadlifts

Jag skulle kanske varit med på hela passet istället så jag fått höra Jakobs tips om Medball-övningen. Mina lyft gjordes till 99% med ryggen i nån typ av Goodmorning med boll i händerna och det gjorde ju att marklyften blev riktigt tunga på slutet. Inte ofta man får köra marklyft över 100 i metcon och jag har nog aldrig kört 29 reps på 130.. men det var skoj.
Däremot var det ju inte helt oväntat Lateral Burpees som var värst.
Försökte hålla jämna steg med Einar men det höll bara fram till ca 8 min..

Greasing #2
Klockan sprang iväg, men jag hann iallafall med bröst, fotled och rygg.

Eftermiddagen bjöd på ett trevligt möte med Mads för lite taktiksnack och en överdådig goodiebag så nu kan jag träna med stil :)
Tusen tack!! Nu ska jag bara hitta en hårtork!

Torsdag 22/9
Kcal:
1 918 Carbs: 22g Fett: 111g Protein: 198g
Frukost: Espresso
Lunch: Kyckling, broccoli, paprika, salsa, aioli
Middag: Kycklingpytt, parmaskinka, bearnaise, choklad.

Tragiskt enformig mat senaste veckan så nu tinas det ankbröst, älgkalvsstek och en rostbiff på älgkalv. Bör väl i det närmaste stilla proteinbehovet över helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar