torsdag 15 september 2011

En gång - Ingen Gång, Två Gånger - Skill Acquired

Gårdagen var vilodag vilket då återigen innebar überarbetsdag men snart är det nog. Stay tuned :)

Det var däremot riktigt skönt att få vila eftersom tisdagspasset tog hårt på framsida axlar och på nåt skumt sätt även tumgrepp/handleder.

Morgonens pass på Nordic blev verkligen nåt som levde upp till epitetet "Short and Sweet". Hamstrings kändes sådär och efter att ha känt en släng av halsont igår var planen att stå över Metcon och bara köra teknik idag.

Greasing #1
Stel i hamstrings och shoulder rolls, men rackstretcharna börjar kännas riktigt bra.
Tyvärr är det nåt i vänster tumgrepp/handled som är lite ömt så Complexet fick tillochmed avbrytas när inte handen ville hålla stabiliteten.

Styrkepass #4
Planen är ju att köra fulla styrkepass enligt programmering nu men idag fick jag skala upp (!) komplexitet och ned övningar för att hinna.

Avlastad MuscleUp 3x3 reps
byttes ut mot...
Muscle Ups 3 x 1 rep! 
Tadaaa! Nu har jag bevisat för mig själv att det inte var en "lucky fluke" sist och idag satte jag alla tre i de "fria ringarna" som är lite mer instabila än de som hängde i pullupräcket.

Strict HSPU med minskande ROM
11 cm - 6 reps
8 cm - 4 reps
Abmat - 1,5 rep

Kändes tydligt att axlarna var ganska möra och här började vänsterhanden göra ont igen. Fick bryta set 2 efter 4 reps när handen protesterade. Sista set på abmat pressade jag mig ut från väggen på andra repetitonen.. men det tar sig.

Fick skippa L-Pullup och Greasing #2 för att hinna med ett morgonmöte innan nästa åtagande.


Efter jobbet var det äntligen dags för en uppföljning på BodPod'en.
Inte helt nöjd med resultaten, men med tanke på att vikten mer eller mindre stått stilla de senaste 3-4 veckorna (sannolikt beroende på stress och bristande träning efter skadan) så är det ändå ett resultat jag kan leva med. 7 kilo ned varav 6,2 kg i fettvikt. Lite besviken på att ha tappat 0,8kg muskler men men.. Jag har iallfall ökat mina PB'n under den här tiden och dessutom satt den eländiga MuscleUp'en...
Frågan är om jag det är möjligt att hålla samma takt under hösten vilket är ett krav om jag ska nå målsättningen i tid. Live and Learn..

Kost
Onsdag 14/9
Kcal: 1 730 Carbs: 34g Fett: 81g Protein: 180g
Frukost: Äggröra bacon/kassler/lök/paprika, dijonnaise
Lunch: Kyckling, Broccoli, Salsa. Hallon & Choklad
Middag: Äggröra salami/parmaskinka/kantareller. Whisky för halsen!

Torsdag 15/9
Kcal: 1 630 Carbs: 32g Fett: 88g Protein: 164g
Frukost: Espresso
Lunch: Gazpacho, Biltong, Choklad
Middag: Kokt torsk, brynt smör, hackat ägg + broccoli. Löjligt goda Norichips som Jonna delade med sig av.

Har av någon orsak tappat aptiten vid frukost och  har lite svårt att nå energimålen utan att gå bananas på typ choklad.. Det får väl bli lite parmaskinka ikväll igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar