söndag 4 september 2011

Greasing Day, Rehab-rodd och en påse Chark

Lite stel idag efter gårdagens träning, men på ett bra sätt. Med tanke på att morgodagens schema sannolikt inte medger nån träning tänkte jag ladda med en riktigt greasingdag på CFN idag och fortsätta provocera hamstrings lite mer.
Jag misstänker att halva orsaken till min orörlighet och stelhet inte alls har med sträckningen att göra utan snarare mina ohälsosamma timmar vid datorn på sistone, så stresstest kändes som rätt väg att gå.

Greasing #1
Gick igenom 11 olika övningar här idag. Positivt att sidostretchar, WBS och Samsonstretcharna känns betydligt bättre. Windmill på skadesidan är ju inte helt oväntat fortfarande stelt, men 1 Leg Deadlift och Roman Deadlift flöt fint. Fick dessutom positivt omdöme av Amany för mina Front Squat Stretchar :)


Styrkepass - Justerat
Halted Deadlifts: 3 sekunder vid 5 cm + 1 sek vid knähöjd
2-2-2-2 reps
60-80-100-100kg
Submax all the way och det kändes riktigt bra. Var lite nervös för hamstrings inför detta men eftersom greasingen och gårdagens fulla marklyft funkade så tyckte jag det var värt att testa.


High Boxjump 6-6-6-6-6 reps
72-78-83-89-93cm
Fokus på teknik i upphopp och inte minst landning. Mycket nöjd med att ha klarat 6 reps på 93 obrutet och utan att behöva ompositionera fötterna efter jag hoppat ned.

Tabata Row for Rehab
851 meter (112-112-110-107-103-105-101-102)
Kändes verkligen i kroppen att jag rodde igår och att det var länge sen jag körde flås. Riktigt dålig mjölksyretålighet och ganska stum känsla i kroppen efter varv tre men allt höll ihop dugligt för att vara rehab.

Greasing #2
7 olika avslutningsgreasings idag - allt för att hålla mig från datorn. Avlastade HSPU kändes sammanhållna och bekväma idag.

Promenerade förbi city efter träningen (dator, excel, jobb? nää...) och insåg att den internationella matmarknaden (som jag glömt namnet på) pågick vid Sergel. Föll för ett "special price for you" och kom hem med ett knappt kilo serranoskinka, 1 chorizo, 4 salami på gris och 1 på vildsvin från en trevlig spansk herre. Kompletterade det impulsköpet med ett kilo karljohansvamp från Hötorget.

Gårdagens laborerande i köket resulterade i en Paleo-version av en 2-lagersmousse med choklad och passionsfrukt, där jag behöll tre shotglas själv och tog med resten till Nordic (Om jag skulle äta allt som jag testar att laga skulle det inte gå väl - paleo/primal eller ej).
Inte helt hemma på receptet eftersom det finns småsaker jag vill skruva på, men jag tror jag kommit på en bra bas. Nästa version ska göras på samma bas (bara aningen justerad) men med annan smaksättning och se om basen håller hela vägen. Receptet på dagens version kommer upp under morgondagen.

Söndag 4/9
Kcal: 2 067 Carbs: 27g Fett: 112g Protein: 162g
Frukost: Äggröra, bacon/rimmad lax/lök. Quadrouple Espresso
Lunch: N/A
Middag: Lammstek, fräst karljohansvamp/lök, bearnaise. Paleo-Mousse. Choklad.

1 kommentar: