fredag 9 september 2011

Metcon-manglad - It's good to be back!

På lunchen idag testade jag äntligen min första efterlängtade fulla metcon sen hamstringsskadan och jag mår fortfarande lite illa. Be careful what you wish for...
Jag var ganska trött i höfttböjare, mage och korsrygg från de senaste två dagarna så passet som Andreas presenterade var ju en riktig femetta.

Tyvärr hanns inte greasing med idag och det blir alltid generellt lite svårare att få till den på Haga.

Styrka
Front Squat 5-5-5-5 @ 90%
40-60-80-90kg
Dessa kändes ju en hel del idag får jag erkänna. Med FS & Wallballs i kroppen från i förrgår och GHD'n från igår så var det ganska tungt på slutet och jag saknade mina DoWin..

WOD - AMRAP 20 min
12 Toes to Bar
4 Wall Climb
8 Front Squat 60 kg (PowerClean upp)


Metcon: 5 varv + 8 Toes to Bar (Rx)
Egentligen skulle T2B ligga sist av övningarna men för att undvika trängsel på räcket/väggen så började vi på olika stationer.
Detta är nog den första WOD nånsin där jag såg fram mot Toes to Bar. De flöt fint de första varven med bekväma kippar och bröts 8/4 och 6/6 till en början.
Wall Climb är ju förrädiskt enkla de första repsen för att sen bli rent jävliga på slutet, men den största besvikelsen var Front Squat. Helt osannolikt tunga idag.
Lätt oroad när hamstrings kändes lite när jag frivände upp stången för första varvet men efter det var det själva repsen som var en pina. Per stod precis bakom och körde alla reps obrutet alla varv (tror jag) medan jag fick bryta samtliga varv på 4/4 och därmed dubblade antalet Powercleans.. WTF??

Jag jagade ikapp på Toes to Bar och vi var ganska jämna på Wall Climb så det var en hetsjakt in i sista sekunden. Sjukt sliten när Anders blåste av, ordentligt illamående och yr. Ett bra pass antar jag.

Men framför allt var det väldigt skönt att vara tillbaka och få känna blodsmaken av en riktig lite längre metcon. På plussidan hade jag inga känningar i händer/underarmar under toes to bar och kipparna kändes riktigt bra så länge anspänningen i magen höll måttet. The Long Road Back blev plötsligt kortare :)

Kost
Fredag 8/9
Kcal: 2 000 Carbs: 18g Fett: 93g Protein: 230g
Frukost: Äggröra, Bacon/kassler/lök. Espresso
Lunch: Högrev, broccoli, CdP-sås
Middag: Texas Longhorn får lösa det ikväll.. Jag tror det blir kött....
Kött it was:  En Lumberjack (400g - kunde gått på större) Sallad, öl, champagne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar