onsdag 6 november 2013

Loggar ikapp

Lite catchup i rapporteringen.

Ganska OK i kroppen efter torsdagens pass men var lite mentalt trött på lördagen vilket skulle straffa sig till en del.


A: 5x
A1: Back squat @ 20X0 8 reps, vila 30 sek
A2: Sit ups 20 rep, vila 90 sek
A1: 70-80-80-80-80kg
A2: Check!

B: 5x
B1: Farmers Walk 5 varv (2x10m) 2x32kg KB, 30 sek vila
B2: Back ext @30X1 10-12 rep, vila 90 sek
B1: Check!
B2: Check!

C: 4x
C1: Marklyft @ 30X1 4-6 rep, vila 30 sek
C2: 1 min super plankan, Vila 90 sek
C: DNS

Kanske lite ofokuserad som sagt och började lyssna på lite för många råd under backsquaten och försökte korrigera under övningens gång. Helt fel och det började dra i ryggen med känningar från SI-lederna och uppåt. Körde klart del B men insåg att C inte var en bra idé och lade ner för dagen och gick på 40-årsfest för bedövning.

Tog sen det smarta beslutet att skippa söndagens pass för att vila och sedan låg måndagen också som vilodag sedan tidigare i planeringen. Ryggen kändes OK under söndagen men sämre på  måndagen vilket jag misstänkte berodde på söndagens inaktivitet.


Tisdagens pass kändes helt överkomligt även om jag bytte ut utfallen då jag inte får göra enbensövningar förrän infektionen i SI lagt sig.

A:OTMEM 10 min
1 Pull up
10 AbMat sit ups 
A: Check!

B:5x
B1: 10 rep stående rodd med KBS @ 20kg vila 30 sek
B2: 1 min plankan - men med händerna i ringarna, vila 2 min 
B1: Check!
B2: 60-60-48-45-43sek

C: 5x
1 stående prowler rope pull @ 60kg load
20 utfallssteg - Sub Prowler Push + 10 pushup
C: Check!

Pullup/Abmat-kombon var helt hanterbar. Trodde den stående rodden med dubbla 20-KB's skulle bli tung men den funkade fint. Däremot var planka i ringar sjukt jobbigt - både för grepp och rygg så de höll sämre än jag trodde. På sista delen var det som förväntat pushups som var värst. Tog det dock ganska lugnt med tanke på ryggen.

Positivt nog rättade ryggen till sig av aktiveringen och har känts bra sen dess vilket var väl behövligt för morgonens "stressträning". Lite väl dåligt med tid imorse

A: 6x
A1: 10 rep CGBP @ 21X1
A2: 10 rep Back ext @ 31X1 vila 90 sek
A1: 60-60-60-60-60-60kg
A2: Check!

B: 5x
B1: 6-8 Stående Shoulderpress med DB @ 30X1
B2: 10 burpees 90 sek vila
B1: 2x14kg DB, 7-7-6-7-7R
B2: Check!

C: 4x
C1: 10 rep roll outs med skivstång, från knästående
C2: 10 good mornings med skivstång @ 40kg vila 90 sek
C1: 10-8-6-8R
C2: Check!

CGBP var helt rätt belastning idag. Tionde reps var tungt varje set. BE helt utan problem.
Stående pressar halvtungt där vänster fick diktera vikten. Som vanligt tendens till externrotation på vänstersidan.

Rollouts måste jag göra oftare. Galet tungt idag medan goodmornings var helt ok.
Tung och slö i kroppen vilket jag tillskriver medicineringen som nämner detta som vanliga biverkningar tillsammans med water retention... kan förklara varför jag lagt på mig 4kg på en vecka och varför mina vader ser ut som efter en atlantflygning...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar