torsdag 21 november 2013

Kör vidare på ångorna - Jigsaw Rows?

Mår helt OK, men har ingen matlust vilket är intressant ut träningsperspektiv men kanske inte helt idealiskt.
Åt lite kyckling och Guacamole igår men det var väl det hela förutom två shakes.

Dagen började med ett ytterligt kontrollerat jobbraseriutbrott (tur man jobbar hemma ibland) på förmiddagen och en uppladdning av kaffe och BCAA för träning vid lunch. Sådär bra, men jag lät aptiten snarare än behovet styra.

A: 5x
A1: Deadlift 3-4R @30x1, 10 sek vila
A2: Barbell Biceps Curl 10 reps, 90 sek vila
A1: 80-100-110-120-130kg /4R
A2: 20-25-30-30-25kg
Marklyften submaxade och kändes oväntat bra idag. Tufft för greppet och jag insåg först efteråt att jag faktiskt kunde ha skiftat till mixat istället för att köra supinerat genomgående. Skönt också att hjärnspökena kring DL börjar skingras så smått. Tror det hjälpte att kolla på Bill Kazmaier imorse.
Bicepscurls känns alltid lika fel och jag har nån tendens att släppa ut dem i fingrarna i toppläget eftersom jag inte tycker jag kommer tillräckligt högt... fånigt!
Lite känning i vä armbåde efter set 4 så jag plockade ned 5kg.


B: 5x
B1: KB Jigsaw Row 6-8R, 10 sek vila
B2: Rollouts 10 R
B1: 2x16-20-24-28-32kg - 8/8R
B2: Check!
Är lite osäker på vad jigsaw row är och exakt vad som menades men jag tolkade det som omväxlande stående KB rodd (typ pendlay med varannan arm) och 6-8 reps per sida,
Körde 8/8 reps på alla vikter ganska oproblematiskt och borde aldrig ha börjat på 16 men hade ingen riktig koll... Kul och "enkel" övning iallafall.
Rollouts var ganska jobbiga idag. Här nånstans började också energibristen komma krypande...


C: 4x
C1: Ring Row 10-12R, @31X1, 10 sek vila
C2: Back Extensions 8R, 90 sek vila
C1: 7-8-5-7R
C2: Check!
Ringrodd - so we meet again... Inte nån favorit nånstans och nu bröt jag varje set så snart jag inte kunde upprätthålla korrekt form istället för att skala och genomlida. Ser det som mer rättvisande (och tyvärr pinsamt).
BE var däremot inga problem


D: "Rowing Helen'ish" @ 80%
3 Rounds for Time
400m Row
21 KB Swing 24kg
11 Doubleunders

Metcon: 10.46
Pinsamt tuffa roddar där ben, armar och energi inte samarbetade. Låg på geriatriska dryga 1.50-split första rodden för att sen rasa upp till 1.57 och 1.59. Sjukt dåligt!
Obrutna svingar varv 1 och sen 13/8 på varv 2 & 3 pga trött grepp (och baksida). Inget driv i dessa heller - WTF??
DU var den stora förvåningen med 1/10 - UB - 1/10. Jakob och Nils var dessutom sjukligt imponerade av min bländande teknik.... eller snarare hur mycket energi jag bränner per hopp.

EN bra rehabvända trots allt men det vore skönt att få tillbaka energin i kroppen inför morgondagens Airdyne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar