söndag 17 november 2013

Helgens Träning - AD6-intervaller och god mat

Catch-up-loggning igen eftersom jag inte tillbringat så mycket tid vid datorn i helgen.

Fredag
WOD: 8 Min AMRAP
4 Burpees
8 Lagom KBSving 32 kg
20 Singel Unders
Metcon: 8R + 4 Burpees + 6 svingar

Välpaceat och ganska OK. Dock morgontrött och lite sliten i ena armbågen/axeln efter dip (tror jag) vilket kändes lite i Burpees.


Lördag
AMMAP 20 min Intervals
Airdyne: (1 min work/1 min rest)
Metcon: 380-390-400-390-390-370-380-380-390-390 meter

Ganska nöjd med att lyckas hålla jämn effekt i alla intervaller. Nollade AD6'an vid varje vila för att få korrekta siffror och försökte börja och avsluta varje intervall med 5-8 sek rush samt med en kortare rush i mitten. Mycket lårsyra och trötta axlar.
En fredagkväll innefattande både öl, vin och shochu var kanske inte den bästa uppladdningen däremot, men en vacker dag ska banne mig Airdynen kännas lika mysig som Concept2'an.


Söndag
For Time 21-15-9-15-21R
SDHP@ 35kg
Knee Pushups
Shuttlerun 10m (22-16-10-16-22R)
Metcon 13.45

Kul men ovant att köra SDHP igen. Första set lite knöligt att få upp intensiteten men sen funkade de fint. Alla SDHP & PSU obrutna och det kändes som om löpningen var det tyngsta idag. Lite tight i korridoren mellan däck, cyklar och yoke och jag roade mig lite med att fundera över armpendling och fotisättning på de sista 21. Ganska jämn i varvtiderna dock så det får väl vara dagens behållning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar