måndag 3 december 2012

Morgonens Hjälte: Michael med Rodd

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte gruvat mig för dagens pass och ännu mer om jag inte skulle erkänna att jag är nöjd med resultatet.

Relativt pigg i kroppen idag förutom väldigt stela axlar. Antar att jag lyckades få till shrug på några reps igår om inte annat men det kändes inte helt lockande att kliva upp vid 06 imorse. Märkligt nog blir jag alltid lika pigg och glad när jag kommer ut i kylan.

Lite lätt uppvärmning med mobilitet och test av övningar sen var det dags för Mads modifierade Hero-workout. En normal Michael är ju löpning men trots att jag är långt ifrån en löpare så räknade jag med att rodden nästan skulle bli värre med tanke på vad Hip Extensions bör göra med drivet.

En kopp nervös-kaffe och en puff astmaspray - and we are off!!


WOD: "Michael- ish"/Rowing Michael
3 Rounds for Time
800m Row
50 Hip Extensions
50 Sit ups

Metcon: 21:42

Varven tog 7:01, 7:24 och 7:16 där jag paceade (tramsade runt) för länge i transition mellan varv 1 & 2 och det tog 45 sekunder att ta sig från golvet till att börja ro. Slappt!

Välpaceade roddar på låg damper (4-5) för att kunna nyttja axlar/armdrag. Splittiderna för roddistanserna låg på 1:45.1 - 1:53.8 - 1:53.0 och det kan jag inte klaga på. De blev oftast inte tuffa förrän runt 600 meter.

Första set Hip Extensions bröts på tior för att känna in övningen (kanske onödigt försiktigt) medan de sen gick på 35/10/5 och 28/12/10. Situps obrutet varv 1 & 2 och med två micropauser vid 28 & 35 reps på sista varvet.

Situps på sista var verkligen karaktärsdanande och jag mådde ganska illa efter passet med väldigt instabila ben..
Riktigt mör i hela kroppen nu men också riktigt nöjd över tiden. Inte för att jag hittat några andra tider att jämföra med men ändå. Jag satte 22 min som mål efter varv 1 och det höll. Bra skit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar