lördag 8 december 2012

Gymbrist och skidrehab

Att börja dagen med Squats, SDL och svingar direkt följt av 4h koncentrerad bilresa längs vintervägar tillsammans med säsongsokunniga medtrafikanter var ingen hit för ryggen.

Var riktigt stel och hade lite ont igår så det planerade andrapasset fick stryka på foten och vaknade i med eller mindre samma tillstånd.

Dagens pass var planerat till en Fran-ish med DB-thrusters och Burpees. Nu kunde det inte genomföras eftersom jag inte lyckats hitta ett enda gym i Hudiksvall som jag kunde spontanträna på en lördag. Gymet jag kört på tidigare har blivit ett "nyckelgym" och saknar bemanning på lördagar. Tack för den...

Det blev ytterligare ett skäl till mitt vuxna beslut att skippa dagens träning. Det blir första avsteget från programmeringen på 115 dagar så jag känner inte mig alltför skyldig.

Jag nöjde mig med 5km skön längdåkning med lillebror och två hundar i halvt igensnöade spår och älgkänning. Inte det sämsta och ryggen känns betydligt bättre efteråt,.



Imorgon är planerad vila (och hemresa) men om logistiken tillåter blir det en tur i spåret först. Sen blir det till att fundera över hur julledighetens träning ska bedrivas.om jag måste lösa allt med egna medel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar