torsdag 6 december 2012

Hell Freezing Over

Idag var verkligen dagen helvetet frös. Och jag pratar inte om vädret eftersom jag mest tycker det är trivsamt med lite snökaos.

Däremot inträffade nåt på passet som jag aldrig trott skulle hända - DoubleUnders var den enda behållningen av alla övningar och det jag såg fram emot varje varv. Nåt är seriöst fel med världen och jag funderar om jag ska börja tro på Maya-indianerna om 2012 som nån typ av paradigmskifte.

Efter en snygg parkering i en snödriva och lite uppvärmning för att väcka kroppen efter gårdagens härliga 14.timmarsdag betades det av ett pass som jag tvingades skala ned.

WOD 4 Rounds for Time
20 DoubleUnders
10 Deadlift 70 kg
20 Lunges 20kg
10 Pullups
20 Toes to Bad (mod 10 TTB)

Metcon: 23:59
DU som bäst 9 obrutna, nån enstaka snubbling men mestadels planerade 2-5'or med singelhopp emellan. Marklyft obrutet och obekymrat. Utfall på 10/10 som sög en del i mina trötta höftböjar.

Pullups gick sådär. Första bröts på 3/3/4 som test, andra obrutet och de två sista på 6/4.
Toes To Bar var däremot rent pinsamt. Greppet var helt förstört (borde kanske inte hyvlat  händerna så entusiastiskt imorse) och jag hade noll driv. Som bäst 5 men en massa ettor där jag tvingades släppa och greppa om för att inte händerna skulle spricka så jag skalade redan på varv 1.
Saknade också kraften att få flyt i dem. En stor besvikelse.

Nu i efterhand har jag också känningar i högeraxeln upp mot hals/nacke. Hade god lust att bryta passet efter två varv med duktig blodsmak och astma. Luftrören gillar inte temperaturväxlingarna tror jag.

Men jag kan inte släppa att det var DU jag såg fram emot, så om det ändå ska frysa så bring on the winter. Mer snö och -15 tack!

Imorgon blir det tvådelad WOD med utomhusarbete up north!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar