tisdag 17 april 2012

Vek men "spänstigt koordinerad"

Allmän hysteri på kontoret med planerat kvällsjobb men i enlighet med min nya regim (som nu hållt i flera dagar - mao nästan en vana) så tog jag en välbehövlig paus och körde en snabb lunchträning på Haga.

Sneglade avundsjukt på HP-klassen som fick köra KB-pass med Jenny medan jag körde lite uppvärmning utanför samt 5 min D0-rodd. Tyvärr avbruten för lite diskussion i mitten så jag nådde bara 1310 meter. Tack och lov börjar rodden kännas bättre och bättre.

Detta följdes sen av 10 minuters teknikträning i DoubleUnders. Har senaste veckan fått massa goda tips samt kollat på instruktionsvideos och läst på Rx Jumpropes hemsida och ibland tror jag att nåt är på väg att trilla på plats.

Började mest med en massa 1-3 UB plus fails men började sen fokusera på handledsvinkel, dvs att låta handtaget peka ganska parallellt med underarmen. Klarade en sjua, failade massvis men sen satt både 12 och 15 obrutna. Förvisso med en sjukt ineffektiv hoppteknik men jag tror jag höll överkroppen korrekt. Det innebär att jag närmar mig årsmålet på 20 och att jag ökat med typ 300% på 6 dagar! Flight Simulator - Here I Come!!!
(siffror ljuger aldrig och anpassad statistik är ett lysande sätt att bygga självkänsla)

Efter det blev det ett kort besök i gymet där jag mest kände mig svag och ynklig.

Complex:
Press - Front Squat - Push Press - Good Morning - Back Squat - Back Jerk - Push Jerk
40 - 50 - 60 kg
Lite oroad över att pressar känns så tungt nu och att rackningen känns so-so.

Deadlift 
10x90kg
3-3-3
120-140-150kg
Idag var INTE en marklyftsdag. Tillochmed 120 kändes tungt och ansträngande för korsryggen.

Slutade där och väljer bara att minnas min FENOMENALA förbättring i armvevande, blandade småskutt och koordination.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar