tisdag 24 april 2012

Hundra Pushpress och Ett PB

Helt vansinnig arbetsdag idag. Hann med en uppvaknandepromenad innan 07 men sen var det fullt ös fram till frukost som idag inträffade 15.30 så jag tyckte att jag med gott samvete kunde ta en sväng till Haga för att köra pass.

Fortfarande inte ok i armar/axlar så ingen greasing idag. Däremot funkar ju vissa axelintensiva övningar, som tex dagens styrkedel.

PushPress
3-3-3-3@ 90%
40-60-80-84,6kg (PB)
Inte snygga lyft på de lätta vikterna eftersom jag hoppar upp vikten. Mycket bättre kraftöverföring när jag nådde 80kg och 84,6kg (poundvikter) var nog knappast ett maxlyft idag - men nog väl ett PB.
Däremot var det tufft för vänsterarmen att frivända upp stången eftersom vi körde utan rack.

WOD - AMRAP 20 min - Alternating In Pairs
P1 - Run 300m
P2 - AMRAP
- 7 PushPress 40kg
- 10 Situps
- 3 Burpee

Metcon: 23 Rounds, 7 Push Press, 10 Situps, 1 Burpee
Vid bytet fortsätter partnern på det antal reps där man lämnar över.
Teamade med Per som är en betydligt bättre löpare än jag.
Tror vi gjorde ungefär lika många reps per runda eftersom jag är lite snabbare på repsen som kompensation till Pers snabbare löpning. Däremot började och slutade han med löpningen så grovt räknat bör jag ha landat på ungefär hundra pushpressar (varav en del som vanligt var snarare pressar).

Det sades att löpningen skulle vara återhämtning men för mig var det situps och till viss del pushpress där jag kunde hämta mig. Löpning och Burpees var som vanligt nemesis-övningar och ger mig nära-döden-vibbar. En vacker dag kanske..

Dagens stora prestationer inträffade dock innan uppvärmning när Stefan satte sin första MuscleUp - 2 gånger. Och Per gjorde 6(?) Obrutna.. Själv låtsades jag vara förnuftig och testade inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar