tisdag 3 april 2012

Hopp å Hej med Farbror Frej

Åkte idag in till Haga en timme i förväg för lite egna övningar i invektiv innan passet. Jowsey-dans följt av dryga 45 minuters Doubleunders-träning. Stel som en pinne och aktiverar precis hela kroppen i hoppen.

Som bäst fick jag till 9 stycken obrutna "varannan-hopp" och klarade tre stycken obrutna fyror.
Däremot ser jag ju ut som nån korsning av av just en Sasquatch och Farbror Frej när jag hoppar - lagom spastiskt med armar, ben och rep åt alla håll och så långt ifrån graciöst och energieffektivt man kan komma.
Men det är ändå framsteg som kompletterats med en massa fina röda zebraränder över armar och ben från de mindre lyckade försöken.

Däremot var jag väldigt mör i vader och "märkligt nog" axlar redan innan det egentliga passet började. Double Unders är ju jobbigt!!

WOD - AMRAP 15 min
5 HSPU (5cm minskad ROM)
10 Situp m 10kg Plate
10 Squats
10 Jumping Lunges

Metcon: 5 varv + 3 HSPU - svårt modifierat

Fastnade inte helt oväntat totalt på HSPU. De gick bra när jag testade dem som teknik, skapligt varv ett, men redan varv två hade jag problem att sparka upp (stekta vader). Strikt räknat fick jag nog bara ihop 12-13 godkända HSPU men för att jag iallfall skulle få till nån typ av träning så tillät jag mig att räkna de som pressades ut från väggen och de som inte nådde full utlåsning. Skamligt men annars hade jag mest fått vila mig genom passet...
Väldigt frustrerande, men knappast förvånande - jag har inte övat HSPU på månader och knappt stått på händer. Har stora problem att synka kipen med pressen och är för svag för strikta.

En övning att lägga till på Greasinglistan för våren, så nu består den av DU, HSPU och Löpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar