torsdag 26 april 2012

Kort Kort Karen och blandad teknik

Välkommen kära Stockholmsvår! Även om det inte är några sommartemperaturer har iallafall björkarna påbörjat sin bombmatta så just nu snörvlas det lite extra på hemmafronten.

Igår började jag med nån typ av löpningsgreasing men man ska inte försöka kombinera alltför mycket på samma gång. Att släpa med telefon och plånbok som skvalpar runt i fickorna är väldigt obekvämt. Nu hade det väl egentligen ingen påverkan på min vanliga svaga punkt - smärta/utmattning i korsryggen. Lade ned efter knappt 1km. Nästa pass blir längre och så ökar vi allt eftersom...

Dagens träning fick bestå av ett snabbt besök på Nordic före lunch för att tvinga mig till en paus i projektet och vila hjärna och musarm.

"Pratande" D0-rodd - 
1190 meter

5 min Doubleundersträning
Som bäst två obrutna femmor. Inte ok i vänsterarmen än. Har bestämt mig för att "time-boxa" DU-träningen till max 10 minuter per gång så jag inte får för mig att köra såna där Rainman-fasoner och nöta över en halvtimme på ren envishet.


Halted Deadlift (3 sek @ ankle, 1 sec @ knee)
2-2-2-2-2
90-100-110-110kg
Ganska enkla lyft.

Boxjump Teknikträning
5-5-5-5-5 på 45cm box
Fortfarande svårt att koordinera armar och ben och landar gärna längre och längre ifrån boxen när jag försöker hoppa med benen istället för hela kroppen. Men det tar sig.

Mini-WOD for time
50 Wallball 8 kg @ 3m target

Metcon: 1.50
Jenny påpekade att jag går onödigt djupt i bottenläge (ATG) och inte utnyttjar "rekylen" i rörelsen. SÅ går det när man fokuserar på att få "hip crease below knee".
30 obrutna på ca 50 sekunder och sen betydligt långsammare med 3 minipauser för att skaka ur ena armen.

Avslutade med 3x90% Handstående men här kändes det att axlarna var trötta.
20-22-25 sek.
Enda positiva var att jag stod fritt i 2-3 sekunder på sista repetitionen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar