söndag 22 april 2012

Långpass med PBs och delat gymrekord

Halvtidig förmiddag på Nordic med planen att måla lite mer, men en strategiskt placerad lastpall gjorde att de planerna fick skjutas på framtiden. Så istället passade jag på att köra lite styrka medan jag väntade på kollegorna som skulle delta på drop-in-passet.

D0-rodd
1280 meter
Stela axlar och från ett ganska "kallt" startläge.

Shoulder Press
3-3-3-3-3
40-50-60-67,5kg (PB)
Pressar har känts riktigt illa ganska länge nu och jag hade inga förhoppningar idag med tanke på form och skador. Märkligt nog kändes det ganska så bra och jag tyckte att jag lika gärna kunde testa att maxa.
Första två lyften på 67,5 gick ganska enkelt men det sista var riktigt segt och med ansenligt bakåtlutande kropp. Vänstra armen släpade duktigt hela vägen.

Push Jerk
2-2-2-2-2-2
65-65-70-75-80-90(F)-90kg
Forfarande värdelös på att dippa i catchen och när jag väl gör det saknar jag stabilitet (därav missen). Sista rep'en på 90kg var mer eller mindre ren pushpress och kändes mycket stabilare.

Front Squat
3-3-3-3
80-90-100-110kg (PB)
Lyfte i Barefoots idag igen och det är inte lika stabilt som med lyftarskorna i de här övningarna. Trean på 110kg kändes dock riktigt lätt och helt utan sticky points. Skulle gått tyngre från första början men valde att nöja mig där även om jag tror mig ha 5-10kg till i mig i rätt skor en bra dag.

Russian KB Swings
15x32kg
15x40kg
15x48kg

Drop-In-passet var överbokat så jag valde att stå över formellt deltagande, men när det kom till WOD'en var de ojämna par så jag gjorde ett gästspel - dock modifierat eftersom jag inte ville slita på axeln med BearCrawl

WOD in Pairs - For Time
Buyin 50 Alternating Medball Ground to Overhead 10kg
40 Burpee Situps (time: Partner 20m Bear Crawl)
Cashout 30 Alternating Medball Ground to Overhead 10kg
Metcon: 6:45

Skippade Bearcrawl och gick sakta istället. Givetvis inte alls samma sak. Snittade nog 5-6 Burpee Situps för varje vända min partner "krälade". Lite flåsigt och svårt med koordinationen i Medboll-överlämningen men ganska lätt pass.

Lekte lite i ringar med höga kippar, gjorde 8 snabba Toes to Bar och drack kaffe.

Lagom till hemgång tyckte Björn det var dags för 1 minut Rodd - Max effort och det kunde jag ju inte tacka nej till även om jag hade absolut noll förväntningar annat än att Björn skulle sopa mattan med mig.

Vi satte oss på varsin Concept2'a, "ångestsnackade" lite och sen bar det av. Jag började som vanligt åt h-e för tufft med en splittid på 1.12-1.13 och en maskin som hoppade runt under första 25-30-sekunderna men vid 40 sek kom väggen smygande och jag tappade alltmer..

Row 1 min Max Effort
367 meter (PB)

Fösökte sedan återfå andan och kolla vad Björn samlat ihop... vilket var 367 meter!! Med andra ord oavgjort och en delad förstaplats på tavlan över gymrekord. Vi måste börja ro ihop oftare :)

Avslutade med en tvåtimmarspromenad runt hela kungsholmen och en Knockout Burger på Texas Burger.

An Awesome Sunday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar