fredag 20 augusti 2010

TGICF

Thank God it's CrossFit!

Idag blev det lunchpass på Crossfit Nordic med Rickard. 
Timingen på passet var riktigt fin eftersom jag av en slump kollat upp just detta pass i min träningslogg på morgonen och mindes hur tungt det var, och så möts man just den WOD'en på tavlan; "Ellie"

Med tanke på detta hoppade jag över det mesta av min PRE-rutin. Fortfarande sliten i armarna sen BW Fran i onsdags så jag nöjde mig med ett set om 14 Ring Pushups, 3+3 Pullups och 5 K2E.

Efter uppvärmningen körde vi teknikträning för Burpee Thruster. Vi skulle ju börja med lätta vikter så jag tog en 20kg stång med en 2,5kg-bumper per sida. Jag var också nervös över min trilskande högerhand så det kändes smart att börja lätt.

Vid andra armhävningen på stången vek sig dock hela bumpern av min kroppsvikt.. hmm..
Snabbt byte till femmor så blev det stabilare. Thrusters gick långt bättre än jag trodde och handen höll faktiskt!

Jag hade nån hybristanke om att försöka köra detta Rx, men insåg snabbt att det var dödsdömt. Pullups ska göras Chest To Bar i en "Ellie" och dit har jag långt kvar.

WOD Ellie
21 - 15 - 9
Burpee Thruster 40kg (mod 30kg)
Pullup CTB (mod 20% "vanliga" + 80% jumping CTB)

Metcon: 11:45
Mitt grepp var pinsamt slitet redan efter första pullupvändan.
Jag fick inte upp någon riktig intensitet i passet eftersom underarmarna protesterade så jag tvingades till ett flertal micropauser som sänkte pulsen. Jag borde nog klara att köra Burpee Thrusters på 40kg en bra dag men CTB är dock inte att tänka på än.

Avslutade med min stretch och 2 x L-sit (böjda ben) på 25 +20 sek

Jenny kom dit i slutet av passet så vi hann snacka lite och jag kom ihåg att ge henne den farligt goda chokladen med ingefära innan jag cyklade tillbaka till jobbet . Nånting säger mig att jag kommer få åka till MO oftare än vanligt framöver :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar