onsdag 18 augusti 2010

Back to the Haga roots

Efter förmiddagsmöten i Solna blev det ett besök på Sturebadet Haga för ett Crossfit-pass med Susanne. 
Jag var med andra ord ganska säker på att det inte skulle innefatta så mycket löpning och med tanke på lokalerna så var oddsen inte stora för skivstångsövningar vilket känns skönt. Jag är ganska stel i korsryggen idag efter gårdagens pressar. Alltid intressant att se hur och var man får ont av övningar man gör för första gången.

Jag åkte in lite tidigare för att öva Double Unders (med katastrofalt resultat) och det blev inte mycket av min PRE idag. Jag testade lite men allt kändes tungt och "fel" till den gräns att jag funderade på att ge upp innan passet, men skam den som ger sig.

Susanne hade laddat upp med 2 WOD'ar idag.

WOD #1 - 3 Rounds for time
10 Wallballs
10 Boxjump
10 Burpee

Time: 3:21 med lite väntan på ledig box


WOD #2 - Bodyweight Fran
21-15-9
Pullups
Burpees

Time: 5:16 Rx

Pullups var tungt idag. Bröt ned dem enligt 10/7/4 - 7/5/3 - 4/3/1/1
För en vecka sen hade jag ju i och för sig varit sjukt nöjd att överhuvudtaget klara detta, men idag är jag lite sur för att jag inte höll ihop det bättre..
Jag måste verkligen fokusera på att öva kipping så jag får upp intensiteten och minskar segdragningarna.

När grupp 2 körde Bodyweight Fran gjordes det situps. Samlade på mig 150st men tyvärr inte uninterrupted utan fick stanna för 5-sekunders-stretch 3-4 gånger.

Nåväl, vikt och form har iallafall påverkats sen semestern började.
Minus 1 hål i bältet och 3kg är inte fy skam. Imorgon blir det CFN igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar