tisdag 10 augusti 2010

Krypa innan man går..

Så då var det dags att sent om sider haka på trenden och förorena internet med ännu en träningsblog.
Tanken är mest att eftersom jag ändå loggar min träning så är steget inte så långt och det kanske dessutom kan fungera som någon typ av extra motivationshöjare/dåligt samvete och ett sätt att logga de förmodade framstegen.

Here goes:
Gratispass på CFN idag och till min glädje körde vi det "ordinarie" passet som jag varit taggad för sen det postades igår.

Jag började med mina "Pre-övningar" enligt Rickards anvisningar och det kändes riktigt bra idag. Jag har kört dessa i 4 veckor nu (med lite uppehåll under resa/förkylning) men de hjälper definitivt

Smala pullups 2x70%: 10+8
Breda pullups 2x70%: 2+2
KtE 2x70%: 8+6
Ring Pushup 2x70%: 15+12

Både Ring Pushups och Smala Pullups kändes osedvanligt bra, men jag har ingen teknik för de breda utan det blir mest segdragning med ledont i axel/armbåge.

Dagens pass då:
Först lite uppvärming m Rodd & Burpees sen teknikträning med 5x3 marklyft upp till 80 %. Vi körde i team om tre per stång så jag låg nog en bit under 80% skulle jag tro.
40 - 70 - 70 -70 - 80 kg
Sedan Kettlebell Snatch 2x10 på 20kg

WOD AMRAP 15 min
6 Marklyft 100 kg (moddat till 90kg på Rickards inrådan)
6+6 KB Snatch 24kg
12 Burpees
200m löpning

Metcon: 4 varv + 6 marklyft

Jag är trots allt känner mig nöjd med resultatet även om det kunde varit bättre. Ganska nära att klara det (Rx) och jag inbillar mig att jag kanske klarat 4 varv med korrekt vikt på stången.. men sista rundan var tung.

Jag är inte van att köra KB-snatch med 24kg än så det var en liten vinst att klara alla reps på korrekt vikt. Det var väldigt ovant att löpa i barefoot-skor (som om jag har nån vana av löpning.. pfft) men de är underbara vid lyft iallafall.

Ganska stel i ryggen nu i efterhand och trasiga blåsor i händerna men det får nog klassas som en BRA tisdag :)
En nyttig lunch baserad på älgfärs, kantareller och grönsaker gjorde inte det hela sämre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar