lördag 28 augusti 2010

Run Forrest, Run!

Veckans sista pass klarades av i morse med Rickad på CFN.

Han förvarnade visserligen om upplägget igår men jag hade valt att förtränga det så vi var tre personer som stannade till vid tavlan med mycket skeptiska miner när portarna slogs upp. Fler likartade miner anslöt sig för varje ny deltagare som kom.

Vi började med teknikövning på utfall med vikt vilket kändes ok. Det är nåt jag brukar vara skaplig på så...
Men som vanligt kommer ju verkligheten tillbaka och biter igen när man ger sig såna illusioner.

Efter några tekniktestvändor med bara stången och 8/8 reps var det dags att lägga på lite vikt.
40 kg funkade bara bra 8/8 + 8/8 och kändes både lätt och kontrollerat. Lite tillrättavisningar på mina "inåtvända knän" och rygguppsträckningar men annars var allt under kontroll.

Så vi lade på 10 kg till som en första höjning.. och som för mig blev den sista.
Det femte utfallet med vänster biter det till duktigt mitt på insidan av stora lårmuskeln på höger ben. Jag kör klart 8/8'an men inser sen att jag lyckats med nån typ av sträckning/bristning så jag avslutar där och kör lite foamrollers över låret.

Däremot känner jag mig inte redo att överge dagens metcon av principiella skäl. Mest för att jag avskyr den redan i skrift..

WOD RFT 5 varv
10 Front Squat 50kg (sub 30kg)
400m löpning

Metcon: 15:50

Jag skalade nog lite mycket på den försiktiga sidan på front squat och borde nog kört på 40, men å andra sidan var jag riktigt osäker på benet.
Löpningen var hemsk. De första två varven gick ok men sen föll jag tillbaka till nåt som mer och mer liknade Jack Nicholson i The Shining. Jag springer med alldeles för tunga steg och får riktigt ont i ryggen...

Första varvet lämnade jag gymet som god tvåa, andra varvet likaså men tappade en plats under löpningen. Tappade ytterligare en under varv 3, trots att jag höll bra tempo i lyften.
På sista varvet med dryga 100m kvar hör jag fotsteg som närmar sig bakom mig. 
Jag vägrar tappa ytterligare en placering på mållinjen och springer för allt jag är värd.. det är ju bara in till klockan och sen är det över! Jag lyckades hålla undan med 5 sek till godo men det var duktig blodsmak i munnen innan jag var framme.

Lite halt men annars kändes benen ok till skillnad från ryggen direkt efter passet.
Plågade mig igenom 2x3 deadhang pullups CTB efter passet och en del stretch.

Däremot märktes låret av desto mer efter passet. Det första min bror frågade när vi sågs var vad jag gjort med benet och om hälsenan inte läkt. Tydligen haltade jag märkbart...

Imorgon är det vila och nu ska jag laga anka och ta ett välförtjänt glas borgougne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar