onsdag 11 augusti 2010

Dags att raka handflatorna..

Jag kollade som vanligt hemsidan imorse för att se om dagens pass var utlagt och mycket riktigt fanns där nåt som jag tyckte såg roligt ut och kanske jag skulle kunna klara Rx med vind i ryggen och en extra dos norrländsk tjurskallighet.

Jag borde dock vetat bättre och när jag väl kom in till Crossfit Nordic så var det vissa justeringar till det "värre" för min del... vilket Mads såg med illa dold glädje ;)

Jag körde iallafall min pre-rutin minus KtE & Pullups med tanke på passet. Testade på lite handstående som inte gick nåt vidare alls idag. Rygg och axlar är verkligen stela efter gårdagen. På Ring Pushups nöjde jag mig med 2x10...

På plussidan är jag riktigt nära att nå golvet med handlederna nu i min ryggliggande stretch. Det som "vanliga" människor tydligen kan automagiskt har jag nu stretchat 4 veckor för att nästan klara...

Uppvärmningen blev 400m löpning som kändes förvånansvärt ok, KtE, Pushups, Situps och lite elak stretch innan vi körde teknikträning på Skin the Cat. Det var nåt jag såg fram emot eftersom det var en av de få saker jag var bra på under skolgymnastiken. Things change...
Gjorde 3+2+2 men fick hoppa igång rörelsen lite vilket gav en ordentlig pendling som gjorde det lite svårt. Däremot funkade resten skapligt.. om man inte jämför med Jon då...

Sen går vi vidare till dagens WOD som var ett parupplägg:
30 ParRäckHäv
70 Pullup/KtE-combos (1 PU + 1 KtE = 1 rep)
30 ParRäckHäv

När den ena kör Combos står den andre i plankan.

Jag körde med Eric från Oregon och vi var ganska jämnt matchade.
Delade 15/15 på de första 30, delade lika på combon och splittade den i set om 5 och sen 10/10/5/5 på de sista 30.

Mitt problem med denna WOD är att jag vill hålla underhandsgrepp på Pullup och överhand på KtE, så jag är nöjd att jag klarade de 2 första seten hängande innan jag tvingades gå över till lådan. Jag tror jag skulle klarat ett eller två set till men mitt grepp är helt förstört. Blåsor, småsår, valkar och total muskeltrötthet till den nivå att det kändes osäkert att cykla tillbaka till kontoret.
Dags för att testa tipset att hyvla förhårdnader och köra lite allmän omvårdnad tror jag.

Plankan gick dock fint och vi slutade på en Metcon på 10:41

Efter det kom Mads lilla överraskning;
Airsquat Tabata i all ära, men att lägga vilan i bottenläge är lite elakt. 
Jag ska inte påstå att alla reps var snygga och jag var nere med händerna på låren två eller tre reps men jag lyckades hålla 14 genom de sista 6 (18, 16 på de två första) och det är jag riktigt nöjd med.


Avslutade med en hel del stretch, men ToesToBar enligt schemat kändes inte säkert med tanke på händerna. Kort sagt gick det bättre än jag trott men sämre än jag hoppats. Som en glad avslutning (förutom att morgondagens pass är fulla och jag tar välförtjänt vilodag) blev det en bjudmiddag med en lätt justerad Biff Rydberg på Prinsen.


--------------
Så mycket för vilodag imorgon.. Mailet trillade just in om att jag flyttats från reserv till deltagare för morgondagens lunchpass. Niice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar