måndag 2 september 2013

Träningstaggad som attan

Fruktansvärt sänkt efter passet i lördags så det var skönt att gårdagen fördrevs med att släntra runt på Tough Viking innan det dåliga jobbsamvetet kallade. Dock var benen ganska stumma även idag.

Vid lunch trilllade veckans programmering in och det var länge sen jag var så taggad inför en hel veckas pass. Precis ALLT ser roligt ut!! Och den här veckan får jag gå upp till 70% effort!!

A: EMOTM 12 Minutes
Back Squat 2 Reps

A: Check: 90kg genomgående

B: 5set
Stepup med skivstång i BS 8/8 Reps
90 sek vila

B: 50-40-40-40-40kg

C: 10 set
10 Overhead Lunge m skivstång 20kg
250m Rodd @ 70%
30 sek vila

C: 22.30

Backsquat är ju alltid skoj och gärna i det här formatet. Lätta kontrollerade lyft med teknikfokus. Tror jag träffade rätt muskulärt.
Stepup på 50kg var definitivt över 70% så jag plockade av efter första set ned till 40 som var mer lagom. Ganska tungt och jag är märkbart svagare på höger.

Sista delen var en riktig pulshöjare. Tur dock att man kan plocka fram lite olika roddtekniker ur bakfickan när benen börjar protestera. Lekte en hel del med dampersettings och började pusha mig mot lite tyngre motstånd. Alla splittider under 1.50 där de första varven låg närmare 1.44 i split och det sista var nere på 1.39 när jag tryckte på lite.
Utfallen var förvånansvärt enkla men det hade inte varit fel med lite mer vila mellan, en fylld vattenflaska och en egen magnesiumhink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar