fredag 13 september 2013

MRI och Styrka utan energi

Tillbringade halva gårdagkvällen i Sabbatsbergs MRI så det ska bli intressant att se om de hittar ngt. De drog på duktigt i apparaten iallafall för hela skuldran/latsen på höger sida samt insida lår på vänster fick ordentliga tics där halva muskulaturen låg och ryckte. Ganska skumt men lite kul - lättroad som man är när man ligger i en magnettub,

Nåt skit i kroppen som jag först trodde var lite airdynehosta. Sträv hals och allmänt låg energi var ingen höjdaruppladdning för dagens pass som igen landade precis efter lunch så kostintaget innan bestod av en banan...

A: 5 set
A1: Back Squat @40x1 5 Reps, 30 sek vila
A2. Ring Row @20X1, 10-12 R, 90 Sek vila

A1: 60-70-90-100-100kg
A2: 12-10-9-10-7R

B: 5 set
B1: Front Squat @30X1, 5 reps 30 sek vila
B2: Rack Dips (Avlastade) 6-8 reps, 90 sek vila

B1: 60-60-60-60-60kg
B2: 8-8-8-8-8R

C: 4 set
C: Bulgarian Split Squat 8/8R, 60 sek vila

C: 18kg 4/8R, 6/8R, 4/8R

D: AMRAP 12 min (@80%)
6/6 Stepups 45 cm
5 Double Unders
5 Pushups

D: Metcon - 10 varv + 9 stepups

Back Squat över förväntan trots allt, även om jag hade totalt hjärnsläpp i viktberäkningen. Trodde jag lyfte 70kg som var ovanligt tunga när jag hade 90 och tyckte höjningen upp till "80" var osedvanligt tung.. Bra mattekunskaper där...
Ringroddarna var däremot tunga och greppet vekt.
I Front Squats var det helt klart rackpositionen som begränsade (igen).. Att en övning jag en gång gillat kan kännas så avig.... Rackdipsen med ett rött gummiband kändes dock bra (med mycket KStar i bakhuvudet).

BSS gick däremot skit.. kändes "fel" i höger höft/länd när jag hade höger ben fram samt att det drog (tight!!) i vänster quad. Det gick som synes inte alls som planerad ochjag bröt.

Amrap'en var kontrollerad. Alla DU obrutet, munhuggning med Javad under passet men lite nyp i höger axel under PSU så jag lät högern agera stödhjul och pressade mest med vänster.

Nu närmast ett försök att kurera kroppen med en massa lamm och rödvin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar