onsdag 11 september 2013

Envägs Pannbensstege - lite lightweight sådär

Ruggigt dålig nattsömn inatt och lite lätt i huvudet hela dagen. Skulle för en gångs skull träna efter lunch, men dagens lunch var en halv sallad inhalerad på knappt 10 minuter så jag tror nog jag haft mer tryck om jag kört fastande morgonträning som jag brukar.

Passet såg ganska respektingivande ut, 80%-begränsningen till trots:

WOD For Time @ 80%
800m Airdyne
2x10m Prowler Push 70kg load
600m Row
2x10m Prowler Push 70kg load
400m Airdyne
2x10m Prowler Push 70kg load
200m Row

Metcon: 11.25

Jag blir inte helt klok på passet. Nu har jag bara kört riktig Airdyne en gång och det var inte den här versionen med scoops så jag var lite ovan.
Dock kändes passet faktiskt för kort för att hitta en riktig sweetspot för min del och jag hann aldrig riktigt komma in i andra andningen och "zona ut och tugga vidare" utan det kändes som ett tufft flåsigt intro men inte den grinder jag sett fram emot.

Säkert nåt jag  kommer ångra att jag säger, men jag hade gärna sett stegen vända efter 200m rodd och klättra uppåt igen för att avsluta med 800 Airdyne. Just nu var passet liksom över lagom tills det började kännas skönt vilket gav lite antiklimax-känsla.

Airdyne hölls på en pace över 220w där jag oftast låg uppåt/över 230w med nån enstaka dip ned till 210w där första segmentet tog 2.23 och det andra 1.18 (om minnet stämmer)
Första rodden på 1.48.8-split och den sista på 1.38,5-split på Damper 5.

Schabblade dessutom med ordningen redan efter första Airdynen och satte mig i rodden innan jag kom på att jag skulle köra prowler.

Lastade 70 på prowlern och endera har jag drabbats av muskelatrofi i benen eller så var det dåligt före idag också. Tunga push genomgående och det KAN vara så att jag dubblade sträckan prowler men det kändes så ologiskt att knuffa iväg den till andra änden boxen och lämna den där när det var dags för rodd/airdyne. Jag gillar ha allt ordnat på en och samma plats..


Nu kämpar jag emot suget att göra något mer, men jag kanske ska nöja mig med att duscha och köra Magnetröntgen ikväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar