onsdag 1 augusti 2012

Sneda Squats

Det visade sig att gårdagens wallballs var en dum idé eftersom jag idag har haft känningar i rygg och säte och efter tillrättavisningar under morgonens sjukgymnastik förstår jag ju faktiskt varför..
(och fascineras över hur jag kunde tycka att de var en bra idé från första början).

Gick under rehaben igenom squats och filmade med CoachEye vilket var väldigt lärorikt. Tydligt att jag sätter mig snett åt höger med höften vilket sannolikt bidragit till den nuvarande skadan. Jag har ju kört betydligt mer squats i vår efter att axeln började trassla. Jag har också lite (läs: sannolikt mycket) dålig koll på centerlinje knä/fot vid squats så kraftöverföringen blir inte som den ska.

Börjar "äntligen" inse att det kommer ta ett tag att komma tillbaka den här gången..

Åkte sen förbi Nordic för lite rörlighetsträning men tog det väldigt lugnt med tanke på dagsformen. Ville dock göra nånting muskulärt så vad bättre i sommartid än bänkpress. (Tja, möjligen bicepscurl då ;)

Bench Press
10x50kg
10x50kg
5x70kg
3x80kg
3x85kg
3x85kg


Eftersom högeraxeln brukar trilskas även i bänk - och den nu känts ganska bra ett tag - valde jag att gå lätt på vikterna, men det var skönt att iallafall flytta på mer än 2-kiloshantlarna som jag ska använda för mobility-delen.Varierade lite mellan smalt och brett grepp men har väl inte riktigt fattat skillnaden. Stången ska ned och upp - sen då?

En dryg mil på cykel hanns också med på min lätt stukade Kona. Dags för ett besök på Pedalogerna igen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar