fredag 24 augusti 2012

Early Bird

Man vet att man är påpassad om gymet öppnar 06.30 och man får ett SMS 06.31: "Var är du??"
Tack och lov satt jag i bilen på väg in redan så Javad behövde inte vänta alltför länge..

Uppvärmning med lite dansande, 500m rodd och lite DU-träning. Lite stel i kroppen idag och lite smådåligt med sömn pga jobb.

A1: Stepups - KB in Opposing Hand
30X1,  5 set, 45cm box, 10/10, 2 min vila mellan set
16-20-24-28-28kg
Lite trixigt att försöka hålla 3 sek ned. Noterbart instabilare på höger ben där knät gärna ville vika inåt. Betydligt skelettstabilare på vänster. Nåt att jobba på och som säkerligen förklarar/förklaras av mina halvsneda squats och instabilare högerhöft.

A2: Strict CTB Pullup (painfree)
6-8 reps, 2 min vila mellan set
3PU-3PU-0,5PU/1PU- 1CTBish/2PU-3PU


Här var ordinationen att sikta på  CTB-höjd men prio att de skulle vara smärtfria. Som synes gick det sådär.. Har stora problem med ens vanliga strikta utan att vänsterarmen skriker så det blev en med CTB-höjd (om ej kontakt), några "Pullups med marginal" och några sämre. Frustrerande när det är fel saker som hindrar..


B: Bulgarian Split Squat
30X1, 6/6 reps, 3 set, 2 min vila mellan set
2x18 - 2x18 - 2x18kg
Ganska kraftlös i dessa och hade förväntat mig mer. Antar att stepups'en drog en del energi.

Imorgon - Roadtrip!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar