onsdag 29 augusti 2012

Roddintervall med Ben & Höft-fokus

Ännu en dag av morgonrehab på Nordic. Lite öm i ryggen från GoodMornings igår, men en del foamrolling hjälpte.

Uppfriskande cykeltur till gymet som fick utgöra uppvärmningen. Vanliga passet behövde roddarna och eftersom min första del var rodd så kastade jag mig på första bästa Concept2'a för att bli klar innan deras WOD.

Strax över 60%...



A: ROW
6 x 30 sec@ 60 % vila 30 sec
155-152-155-155-154-155m 
Allt på damper 4,5. Tyngsta setting jag rott på på länge...
Fokus på tryck i benen och driva bakåt i ländryggen samt inga hårda drag - den delen gjordes helt som ordinerat. Handtaget aldrig längre upp än mitt/övre lår och nära nog inget armdrag. Mer Shrug.
Jobbade som attan med att få till explosiv höft, men missade nog tyvärr det där med 60%... Sorry Mads.

B: Lunges
10/10 steg, 10kg viktväst, 3 set, vila 60 sec
Tungt i "wobbliga knät" runt steg 8, annars problemfritt.

C: Turkish Getup5/5 reps, 3 set, vila 60 sec
16-20-16kg
Försökte nu göra dem obrutna. KB'n togs ned till axel i  bottenläge. Testade några utan nedtagning/press men insåg att jag stasade armen mycket värre då än om jag fick plocka in lite dynamik.
20-setet var riktigt jobbigt. 3 snabba på höger, sen 4 andetag mellan kvarvarande. På vänsterarmen var det snarare 5-6 andetag mellan varje rep.
Pekpinnar från Númi om handledsvinkel men den var mest för att flytta pressurepointen av KB'n från blåmärket från förra veckans 50 reps.

Gruvar mig redan för fredagspasset - Burpees & Shuttlerun..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar