onsdag 15 augusti 2012

DOMS och Relativ svaghet

Ordentlig träningsvärk idag och lite allmänt trött efter lite för lite sömn. Nu är det ju mest svepskäl för dagens allt annat än imponerande pass.

A: Close Grip Benchpress 
30X1 - bygg till tung 5'a - 4 min mellan set.
40-60-77,5kg
Känningar i hö axel i bottenläget och lite svagare än jag trott. Träningsvärken i bålen gjorde det svårt att hitta anspänning.

B1: Pullup Pronerat Grepp
30X0 - bygg till 3'a - 90 sek mellan set.
B2: Viktad Dip (rack)
30X0 - bygg till 10'a - 90 sek mellan set.
Riktigt risigt!!
Har inte kunnat göra strikta pullups eller dips på säkert ett halvår men skam den som ger sig. I Pullups sa armbågen ifrån nästan på en gång så jag gjorde två ettor och testade sen avlastat men då var brachy redan irriterad så jag fick vika ner mig. När det gäller dips har jag ett tidigare (oskadat och "i form")-personbästa på 10 reps och just nu begränsas jag ordentligt av högeraxeln.
Tittade dessutom fel och siktade in mig på 12 reps. Gjorde 2 set med ett lila band under knät (eftersom jag fuskade med timingen i set 1). Lite modfälld och sur efter det nederlaget.

 C: Powell Raise
30X0 - bygg till 12'a
6kg fick duga. Kört dessa med fullt utsträckt arm hela rörelsen och där smärtar axeln när jag bryter horisontalplanet. Ska testa med tyngre hantel men med böjd arm för att se om det påverkar leden annorlunda.

D: Dumbbell External Rotation
30X0 - bygg till 12'a
6kg - 7kg
Vänster arm som begränsar denna eftersom jag får problem att hålla kontakten mellan armbåge och bål. Rörlighetsproblem - Surprise, surprise!

Såhär på kvällskvisten har träningsvärken i magen tilltagit så jag inte ens klarar en enda situp. Sweet!

Imorgon blir det välbehövlig vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar