torsdag 24 maj 2012

Terapeutisk Teknik och Te

En del träningsvärk i benen från gårdagen och axeln har bråkat en del inatt. För att inte kroppen ska kärva ihop totalt fick det bli lite teknik och test idag. En mils promenad och knappt två på cykel med mellanlandning på Nordic.

Push Press (Teknik)
3-3-3-3-3
40-40-40-50-50kg

Push Jerk (Teknik)
3-3-3-3-3
50-50-50-60-60kg

Pushpressar mest för att känna hur axeln reagerade och även testa övningen med "ny andning". PushJerks är inte min starka sida då jag brukar landa "fel" i dip'en - i den mån det blir en dip djupare än 5mm. Kändes som att de börjar ta sig även om jag har lite tendens att svanka och luta mig bakåt, men jag måste upp tyngre innan jag kan uttala mig.

Deadlift (Teknik)
10-10-10-10-10-10
100-100-100-100-120kg
Var lite oroad när jag tyckte att de långsamma tekniklyften på 80 kändes i ryggen men när jag väl satte allt på plats så kändes allt ganska bekvämt. Skönt att ryggen börjar ordna till sig (dvs sluta göra ont vid lyft).

Avslutade med några spridda Power Cleans på 60 kg och en 6'a Thrusters på 50 men den kändes inget vidare i axeln.

Plockade upp några flaskor Kombucha på Cajsa Warg vägen hem. För den som inte är bekant med det så är det ett spontantjäst japanskt te som innehåller en massa trevlig probiotika (tänk "surkål") och smakar riktigt gott - lite Schweppes-vibbar. Dock inget att gå bananas på men MDA verkar tycka att det är ok och jag är sugen på att köpa en SCOBY och göra eget när jag väl kommer hem.

Jag gjorde också ett studiebesök på ConCor när jag hade vägarna förbi där det visade sig att Annika - en av mina gamla träningskompisar - just ledde sitt premiärpass som instruktör. Sen hem till lite kvällsjobb med ny energi i kroppen.
Imorgon blir det Köpenhamn och utmaningen att ta sig till Glostrup på nåt vettigt sätt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar