måndag 21 maj 2012

Definiera "Lagom" Tack!

The road to hell is paved with the best intentions... eller "Hur en bra idé ger mindre bra resultat om man har svårt att fatta konceptet 'Lagom' och bara låta pannan styra".

Nu har jag verkligen försökt vara duktig och vuxen och vilat ordentligt. Inte för att jag haft så extremt mycket val eftersom kroppen helt enkelt protesterat och det är först nu som ryggen börjar kännas bättre. Helt galet att man kan bli så förstörd av ett pass som inte kändes fruktansvärt under utförande.

All rest and no WOD makes Jack a dull boy.. så om jag inte kan träna så måste jag ju döva rastlösheten på annat sätt så med soligt väder har jag promenerat och cyklat. Dock kanske lite överentusiastiskt.
Runt 9-10 mil promenader och ungefär lika långt i sadeln på en dryg vecka började skönt men nu har jag ont i den opererade hälsenan/fotleden och dessutom i framsida knä..
Såhär i efterhand inser jag att jag inte gått på riktigt så mycket på sistone så det är kanske inte så konstigt att det känns. Men j-igt tröttsamt.

Cyklade in till Nordic idag trots allt för extremlight träning.

5 min D0-rodd
1298 meter (pratandes)

Squat Combo 2 FS +  2 HBBS
80-90-100-110kg
Var lite besviken att 100 kändes så tungt innan jag insåg att det var 110 på stången. Kändes att ryggstabiliteten inte är 100% ännu och att knät är lite ansträngt.

Tog iallafall det vuxna beslutet att avboka morgondagens pass och istället boka in mig hos sjukgymnasten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar