torsdag 3 maj 2012

Korsrygg och Christine

Nate på schemat på Nordic idag och det hade ju varit en utopi att klara även mina bästa dagar.
Istället roade jag mig på egen hand med lite träning blandat med arbete - thank god för det mobila kontoret (även om min laptop nu har talk i tangentbordet..)

 Greasing
D0-rodd: 
1278 meter.
Trött i hela posterior och dålig dragstyrka rent generellt kombinerat med tung andning. Ser fram emot det utlovade spöregnet imorgon..

Doubleunders 5 min
Som bäst några treor men mest missar.. och hur jag kan få repet att fastna i min egen armbåge har jag inte riktigt förstått än

Boxjump 50cm
5-5-5-5-5
Kändes skapligt idag även om jag gjorde två missar och har dålig koll på hur långt från lådan jag landar.

Deadlift
10x60kg
6x100kg
3-3-3-3
140-150-150-150kg
Kändes väldigt tungt och "fel" idag och jag fick kämpa för att hålla form/rygg. Inte bra...

WOD - Christine: 3 Rounds for Time
500m Row
12 Deadlift 100kg
21 Boxjump 50cm

Metcon: 12:16
45 sekunder sämre än mitt ganska modesta PB men så är inte formen som den ska. Roddarna väldigt nedpace'ade på 1.45, 1.55, 2.00 för att återhämta mig. Marklyften gick däremot fint förutom nån dumhet där jag var på väg fram på tå(!?) i två lyft. Boxjumps däremot tog evigheter att göra korrekt. Var nere på ettor och tvåor och det är ju rent genant men hela baksidan var extremt osamarbetsvillig.

Kan dels ha att göra med måndagspasset med KB/löpning som alltid kör slut på den delen för mig men sannolikt framför allt på två dagars flyttkartongssläpande och inte alltid helt anatomiskt bra lyft.

Oh well - ett pass är ett pass och jag lyckades vila axel/armbåge men ändå bli trött och anfådd. Alltid nåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar