torsdag 14 oktober 2010

Värdelös Vilovecka och en Smyg-tabata

Nu är jag halvvägs inne på min vilovecka och det suger verkligen...
Kroppen känns mer eller mindre lika öm som tidigare och jag sover onormalt mycket men är ändå trött. Mycket irriterande!

Nåväl, jag har iallafall cyklat förbi CFN på väg till jobbet och stretchat en hel del och kört lite lugna roddar. I morse fuskade jag en aning och töjde på gränserna lite för en vilodag med att smyga in en lugn Tabata-rodd med betoning på lugn.

Tisdag
45 minuter stretch av axlar, säte, höft, vad/hälsena och en massa självplågeri med tennisbollar enligt Jamis instruktioner.
4 strikta pullups
1000 m rodd (7:53)

Onsdag
45 min stretch (se ovan)
3x500m rodd i 1:40-1:45-tempo som kändes väldigt tungt

Torsdag
45min stretch
500m rodd (1:41)
Lugn Tabatarodd: 824 meter
(under mjölksyratröskeln, ca 70%)

Det är alltid kul att komma in på gymmet och snacka lite även om jag blir väldigt frustrerad av att se alla träningskompisar slita medan man själv ligger där och plågas - balanserande större delen av kroppsvikten på en tennisboll intryckt mot axelligamentet. Men tack för alla uppmuntrande tillrop :)

Planen är nu att fortsätta med de här lugna passen fredag-lördag och sen köra en skalad WOD på söndag för att därifrån trappa upp igen till 5 pass i veckan igen inom 2 veckor.

2 kommentarer:

  1. okej !
    Dina roddar är typ i elit klass! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Men det är å andra sidan min enda styrka såhär långt.. men skam den som ger sig!

    SvaraRadera