torsdag 28 oktober 2010

Bättre än väntat...

Bilbesiktning: Check!
Däckverkstad: Check!
Lunch-WOD: Check!

Knät är betydligt bättre idag men kroppen känns lite stel. Alla tisdagens marklyft lämnade lite spår i "posterior chain" men jag tror framförallt de 750 singelhoppen hopprep slet på både vader och armar (ja, jag vevar för glatta livet när jag hoppar rep - det är inte vackert!).

Jag var ambitiös idag och kom in till CFN en halvtimme tidigt och körde axelstretchar. Jag är så stel nu att det är jobbigt att prata telefon en längre stund utan headset. Pinsamt!

WU: 500m rodd (1:38.2 - sjukt segt idag), diverse stretchiga övningar, axelrull och armhävningsvariationer.

Teknikdelen bestod av Front-lever-träning (svårt som attan) och 3x90% Pullups.
Jag nöjde mig med 10-8-8 Pullups eftersom de skulle komma i passet och att de inte kändes vidare bra idag.
Jag gjorde också några försök med Butterfly men jag måste tänka igenom tekniken mer än en gång där..

WOD 5 Rounds for Time
Först 500m rodd (återigen aptungt - fattar inte.. 1:37.1)
10 Pullups
8 Hang Power Clean m Hantel 2x20kg (mod 2x22kg)
15 Situps

Metcon: 10:01

Lite märkligt egentligen.. Jag gick inte för fullt idag eftersom kroppen kändes lite seg och att rodden var så slitig gjorde mig inte mer överladdad direkt. Men ändå gick det snabbare än vad jag trott.
Pullups fick brytas varje varv (5/5 alt 6/4) och HPC likaså förutom sista varvet när jag satsade på att tömma depåerna (och med blicken benhårt på klockan). Situps är som vanligt en återhämtning..

Det kanske är detta som är nyckeln ändå - att lära sig att inte gå ut 100% redan från första stund..

Lite surt dock att vara såå nära att landa under 10 minuter - särskilt som rodden borde gått 3-4 sek snabbare utan att sänka mig. Jag får väl acceptera att kroppen inte är helt uppe i varv sen viloveckan än och att jag haft en massa annat i skallen senaste dagarna som stört. Imorgon blir det iallafall nya tag och Oktoberkalas med allmän bjudning av senaste biltong-batchen. Meat makes the world go 'round!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar