fredag 17 januari 2014

Stela höfter och enkla Shuttleruns

Espresso, lite jobb och en sats Pulled Pork in i ugnen i väntan på att Nordic skulle öppna. Jag var riktigt pensionärspigg imorse men däremot sjukligt stel i ljumskar/höftböjar.
Intressant nog helt klart värst på vänster sida där jag även kände av utsida höft och quadratus medan den normalt kinkiga högersidan kändes bra.

Körde en del foamrolling och lite Airdyne som uppvärmning och testade för andra dagen i rad att tejpa patellan enligt Johns instruktioner. Helt klart en positiv skillnad i känslan i knät.

WOD 5 RFT @ 70-80%
8 Backsquat @ 60kg
8 ShuttleRun (2x10m)
8 Burpees
8/8 stepups @ 45cm

Metcon: 17.22
Backsquat lungt och kontrollerat men givetvis kändes de mer i de senare varven. Lite "knöligt" med den stela vänstersidan.
Shuttleruns omotiverat lätt och enkelt. Helt klart dagens "återhämtning" skumt nog.
Burpees långsamma där höften/ryggen saktade ned mig eftersom jag för en gångs skull valde att vara försiktig.
Stepups mest transportsträcka.

Foamrollade och stretchade lite mer innan dusch och en generös dos av min nya bästa vän - Linnex.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar