lördag 11 januari 2014

Rodd och Slägga

Kändes över förväntan pigg i kroppen imorse men under uppvärmningen gjorde gårdagen sig påmind. Stel i nacke och axlar och tight och öm i säte/länd på höger sida.

Gjorde mitt bästa för att foamrolla och stretcha ut den delen innan dagens pass började.

WOD for time @ 80%
2100m Row
21/21 Sledgehammer Blows
1500m Row
15/15 Sledgehammer Blows
900m Row
9/9 Sledgehammer Blows
Metcon: 24.12
All rodd på damper 3,5. Började lite tyngre men kände snabbt att jag skulle vinna mer på lättare motstånd och lägre spm men med mer kraftutväxling.
Första rodden på 7.40 (split 1:49.7), andra på 5.42 (split 1.52.2) och sista på 3.23 (split 1.53.1).

All slag med lätta släggan. En extrem skillnad i kraft mellan höger och vänster sida. Körde dessutom ute i korridoren på Nordic och det blir aningen trångt för att kunna veva fritt eftersom marginaler till lysrör, väggar och prylar är lite små.

Fortsatt tight efter passet så jag ska nog se om jag kan få lite behandling imorgon när jag ändå har vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar