söndag 12 januari 2014

Aktiv vila = Överaktiv hjärna med surnande rygg

Rent löjlig träningsvärk inatt i underarmar, skuldror och lats. En sån där träningsvärk som sedan länge passerat stadiet av att vara skön och ett kvitto på att man jobbat och istället klivit in i landet av att väcka mig så snart jag försöker förflytta mig från ryggliggande sömn.

Till Nordic vid 9.30 för mobility och för att se om Johan hade några lediga tider. Dessvärre fanns första lediga tiden inte förrän framåt 14 så jag började med foamrolling och omfattande Jowsey innan jag - över dagens 4'e kaffe - började fundera roddteknik, kraftöverföring och vinklar... och var kraft kan gå förlorad.

Det slutade med 8 stycken 500'ingar i sisådär från 60 till 85% effort och dampers över hela skalan. Från D0 med lösa fötter till powerstrokes på D10 (något som kanske var mindre smart). D10 gick på 1.24-split upp till 250 meter för att sen landa på 1.32.8 medan snabbaste D0 var på 1.49 och aldrig var under 1.44 i split.

Hade preppat en rodd med lite tapemarkeringar för att kunna hålla koll på kedjans bana genom varje drag



Mer variance än man vill tro, särskilt initialt i draget men övning ger färdighet hoppas jag.

Sen en ordentlig genomkörare av Johan. Bröstrygg och armar känns mycket bättre men däremot så trilskas länden så det drar både nedåt svanskotan, SI-leden och utåt sätet. Inget bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar