tisdag 27 augusti 2013

Synkroniserad Rodd

Kort och slappt pass i ottan idag kombinerat med lite skönt häng på plattformen. Fruktansvärt trött och grusig i ögonen imorse så trots en ambition att komma på plats till 06.30 så landade jag vid sjusnåret.

WOD for Time'ish
1K Airdyne'ish (Keiser)

1K Rodd
Metcon: Cykel: 2.22, Rodd: 3.32

Blir inte helt klok på cykeln... Jag måte säga att jag föredrar den mer ondskefulla riktiga airdynen framför klonen.
Rodden körde jag idag på osedvanligt "hög" damper (5,5) och hade turen att få sällskap av Björn på maskinen bredvid.
Testade lite power strokes initialt och var nere på 1.17 i split innan vi lade oss på en mer pratvänlig pace på runt 1.44-1,48 där vi stundtals körde extremt synkroniserad takt vilket absolut gav draghjälp.
Skönt pass som gav sug efter att testa lite tyngre roddar snart!

Avslutade med 45 min Mobility som låg inlagd i dagens programmering. Inser dock att jag skulle behöva ha ett mobilityprogram med specifika övningar så det inte bara blir 45 min blandade sträckningar uppblandat med massa koppar kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar