fredag 23 augusti 2013

60% Prowler i 30 Minuter för 100% glädje

Snabbt och aningen jäktat pass imorse pga en massa jobbmöten så avrapporteringen får följa samma tema.

AMRAP 30 min (@60%)
10 m Prowler Push - 60kg load
10 m Prowler Pull - 60kg load
1 min vila

Metcon: 24 varv med 20 sek till godo.

Eftersom jag körde under morgonklassen försökte jag mig först på att hålla mig ur vägen och köra i korridoren. Dessvärre ligger det ny och fin gym-matta där med friktion som flugpapper så jag höll på att volta hela släden. Funderar på att sponsra med en 15*1,2m Astroturf som man kan rulla ut för att få konstant friktion...

Björk var snäll nog att upplåta en bana närmast väggen där jag kunde köra.
Snabba push/pull som var klara runt 18 sekunder utan för mycket slit. Konstigt nog jobbigare att dra än att knuffa idag vilket rimmar illa med tidigare erfarenheter. Märlkigt!

Efter 10 min vila var det en snabb och förmodat enkel avslutning

1 Round
10 Back Extensions 50% ROM
10 Abmat Situps

Mycket jobbigare än jag gissat. Jag har en sjuk träningsvärk i övre magmusklerna runt mellangärdet och en hel del i djupa bukmuskler (sannolikt efter fokus på att hålla form/hollow i övningar tidigare i veckan) så detta kändes.

Släden är som alltid en humörhöjare och en bra inledning på helgen. Borde kanske lastat mer, men står det 60% så gör det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar