onsdag 19 juni 2013

Överansträngning och Kontorsstretch

Ännu en dag av twilight-zone-arbete där jag hann med nästan 2h innan jag tog mig i kragen och åkte in till Nordic vid 6.30.

Ryggen och höften blir grinigare och grinigare av långsittningarna i konferensrummet och bristen på fysisk aktivitet så jag tänkte att jag om inte annat måste fixa lite genomblödning medelst egen programmering.

A: 5 set
Back Squat @32X1, 6-8R, 60 sek vila
Back Extensions @30X3, 6-8R, 60 sek vila

BS: 50-60-70-80-90kg (8R) och BE 5x8 Reps

Började väldigt försiktigt på BS med tanke på höften och energinivåerna. Som vanligt så kändes de initiala lyften jobbiga som attan medan 70-80-seten var bekvämast.
Back Extensions var helt problemfria från ett styrkeperspektiv. Lite gnäll från ryggen dock men inget allvarligt.

B: 10 min OTM
4 Deadlift 60kg
2 Barbell Row 60kg
2 Rollout

DNF - 6 varv
Egentligen inte jobbigt men rygg/höft surnade mer och mer så jag bröt. Inte riktigt i tid dock eftersom det kändes alltmer under ombytet så jag tog en 5 minuters golvstretch i kontorssviden uppe i köket på Nordic och sen ytterligare en kvart i ett tomt konferensrum på kontoret. Inser också att både quads om hamstrings är ganska krampbenägna och att de egyptiska magbacillerna inte lämnat systemet.

Nu efter ytterligare ett antal timmars möten blir det inte bättre så jag har helt enkelt ignorerat kollegornas märkliga blickar och lagt mig på min bandyboll i mötesrummet och fortsatt diskussionerna därifrån. Endera det eller så får jag lägga ned för dagen sååå...

Frågor på det?

1 kommentar: