fredag 7 juni 2013

Kul Complex

Ganska pigg i kroppen idag efter en vilodag med sol och lite jobb.. Det är banne mig inte enkelt att ta semester när man ska försöka beta av kommande veckans arbete innan man åker.

Cyklade in vid niotiden efter att redan strax efter 08 fått en pik av Chrille att jag inte var på plats.
Var lite spänd på att äntligen få köra lite cleans. Det måste vara 3-4 månader sen jag fick frivända sist.

A: 5 set
Hang Power Clean, 6-8 reps max 50kg, 60 sek vila
Standing 2xKB-Row, 30X1, 6-8R, 90 sek vila.

HPC: 40-50-50-50-50kg
KB Row: 2x16-20-20-24-24

Fick underkänt på tekniken i HPC av Andreas och Nils till en början eftersom jag klipper för tidigt och niger mer än sitter i dipen. Gamla snowbarddippen sitter kvar i bakhuvudet..
Med cuen att fånga stången i ungefär kvartssquat-djup gick det betydligt bättre. Sista set var nog det bekvämaste även om det började bli riktigt tungt för greppet vid det laget.
Stående rodd med KB var en ny erfarenhet. Gick ganska OK, men jag inser att reser mig mer och mer vertikalt ju tyngre det blir.

B: 10 set
1 Power Clean
1 Front Squat
1 Push Press
60 sek vila

Complex: 50-60-55-55-60-65-65-70-70-75kg
Vet inte varför men höjningen mellan 50 & 60 kändes inte bra utan mest tungt och obekvämt. Plockade ned till 55 för två set för att synka in rörelsen, men sen gick det fint. Setet på 75 var nog lättare än första 60-setet och definitivt submax. Ordentligt djup i alla FS (ATG) med minipaus i botten för att säkerställa rack/rygg. Lite mör i slutpressen på höger.


C. WOD: 21-15-9  for Time
Shuttle Run (2x10m)
Medball Cleans 20lbs

Metcon: 10.08
Vid det här laget var det duktigt varmt i boxen. Återigen teknikfokus i löpningen (nåt alla verkar kunna i ryggmärgen men jag aktivt måste tänka på) så den var inte toksnabb.
Medball Cleans började snabbt kännas i benen. Bröts 14/7-8/7-UB.

Avslutade med brottningsmatch med Lasse som var på besök, men mest låg och snarkade i soffan medan husse jobbade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar