onsdag 20 mars 2013

Framsteg ger nya utmaningar

I måndags eftermiddag började jag lägga märke till en konstig känsla i kroppen... Det var nånting som saknades som till en början var svårt att sätta fingret på.

Framåt kvällskvisten slog det mig - Jag hade inte ont! 
Inte den minsta känning i ländryggen eller i höften på hela dagen och det har nog inte inträffat på 5-6 månader om inte mer..
Allt tack vare mitt fenomenala dream team som stöttat, instruerat och bromsat mig.

Absurt nog var det en märklig känsla... som verkar hålla i sig!
De enda känningar jag haft sen dess är en väldigt välkommen lätt träningsvärk i benen efter löpning och långpromenader men inte det minsta i skadeområdena.

De senaste dagarnas träning har - förutom ett naprapatpass - inneburit lite mera skivstång. Låångsamma front squats på 30kg och Pushpressar som även de var på max 30kg samt en del kvastskaft.

Har börjat filma även mina lättaste teknikövningar eftersom jag insett att min kinetiska feedback är mer eller mindre obefintlig utan belastning. Det var pinsamt tydligt i mina teknik-OHS  med kvastskaft som kändes sedvanligt ansträngda men ganska korrekta och där filmen visade att jag höll den eländiga pinnen låångt bakom axlarna. Ett glädjeämne var iaf att jag kom ned utan buttwink..

Nu står jag däremot inför en riktigt svår mental utmaning: Att se till att ha i bakhuvudet att jag inte är läkt än utan endast smärtfri vilket innebär att jag måste fortsätta skynda långsamt..
Inte det lättaste kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar