torsdag 5 juli 2012

Rehab Rebound - nytt PB

Tror ryggen trots allt klarade av rodden ganska fint men man är ju lite småparanoid - är det träningsvärk eller återfall?

Märker dock tydligt av ryggen i längre stillsittande som gårdagens 4h möte i mindre anatomiska stolar. Jag får packa en tennisboll i handbagaget så jag kan köra lite self service på planet på onsdag tror jag.

Ryggen känns iallafall bättre och bättre och inte minst nu när jag är "temporär-evakuerad" så jag cyklar hem för att hämta bilen varje dag vilket iallafall ger mig runt 1,6 mil om dagen till cykel.

Tittade in på Nordic idag för att prova lite smått.
Pushups gick förvånansvärt dåligt. Svårt med anspänningen och högeraxeln är inte bra än.

Det stora glädjeämnet var dock ett nytt PB på Doubleunders på 17 obrutna.
Även om jag fick ett fritt tolkat omnämnande i stil med "Jag har aldrig sett nån göra av med så mycket energi på att hoppa rep" så är jag sjukt nöjd.
Fick dessutom till några obrutna nior och en på 14, men jag slutade när jag började få känning i axeln/armbåge.

Kul att lyckas med nåt sånt under rehab när allt känns lite motigt. Sneglade avundsjukt på alla som fick köra övningar med stång men motstod frestelsen.
Idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar