tisdag 3 juli 2012

Nordics WOD - Rehab Edition

Mer eller mindre obefintliga försök till träning senaste veckan. Har cyklat lite, promenerat, flyttpackat, försökt flytta lite lätta lådor runt vattenskada #2 och tagit en PT-klass i Pilates. Och så har jag förstås klättrat på väggarna en hel del.

Flyttade äntligen hem i torsdags (via flyttfirma) för att mötas av en byggarbetsplats utan vatten i köket, en saknad del av vägg, och en hel del kvarvarande målarjobb mm. Skönt att helgen skulle tillbringas norröver på klassträff och nu när jag väl kom hem packade jag mina väskor för att utlokalisera mig en stund till - dock till möblerat boende.

Väggklättrandet började däremot bli lite väl enerverande så jag cyklade förbi Nordic idag som bjöd på en metcon jag sååå gärna velat gå all in på.

Började med lite sexor striktpress på 40 och frontsquat på 60 men det kändes inget vidare så jag sneglade alltmer på WOD'en,

Inne på gymet kördes dagens WOD som par, men jag rehabanpassade versionen från hemsidan. Först lite Jowsey-dans och sen var det dags.

WOD 10 min Row for Calories (avg/hour)
30s Row
30s Rest

Metcon: 1343 kcal avg

Inga glidmeter/kcal och kördes med fötterna lösa på maskinen och dampern strax över nollan för att tvinga mig att hålla ryggen på plats. Några av de första segmenten låg på dryga 1600kcal i avg/hour (ca 160 meter) för att sedan falla tillbaka. Alla segment individuellt låg iallafall på minst 10kcal.

Går ju inte att jämföra med de som körde passet som par och kunde trycka på för fullt, men det var skönt att iallafall göra nånting. Skulle tro att rodden totalt landade på runt 1500 meter (137 - 160 meter/30sek) vilket iofs är ganska sopigt eftersom jag brukar vara ligga på runt 1300 vid 5 min oavbruten D0-rodd. Shit happens.

På plussidan har jag tid på magnetröntgen på måndag och sen bär det av till Home Depot Center.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar