torsdag 26 juli 2012

Home Sweet Home och Unbroken Swings

Det blev inga boxbesök i USA. Jag var förbi Crossfit Belltown och snackade med Brandon(?) men tyckte det kändes lite väl trist att utnyttja deras gästfrihet för att bara köra rehab och inte kunna delta på passen. Det får bli nästa gång.. så istället blev det som omväxlingen massa meter till fots och en del tennisbollsrullning.

Nu är jag iallafall "äntligen" hemma i Sverige efter en 24-timmarsresa och ordentligt jetlaggad så vid femsnåret var det frukostdags, lite jobb för att sen åka in till Nordic strax före 10. It's good to be back home!

D0-Rodd
1319m

JJ-dans och misslyckad Doubleunder-träning med lånat rep med som bäst treor. Ordentligt irriterande men knappast oväntat. Stela ben efter många timmar på flyg och lite allmänt seg. Tyckte dock att det var läge för en hemkomstmetcon så jag improviserade lite.

WOD 4 Rounds for Time
10 Pushups
20 Squats
40 Unbroken Russian KB Swing 24kg  

Metcon: 8.09 Rx
Duktig underarmspump av svingarna men de gick obrutet. Fick däremot mikrobryta två av seten squats för att skaka ur begynnande kramp.

Lite lätt illamående när tröttheten (och sannolikt vätskebristen) började komma ikapp men efter lite vila och vatten cyklade jag förbi St Göran och hämtade mitt utlåtande. Ett mindre diskbråck (L5/S1) och en buktning (L3/L4) blev domen så tydligen var jag inte bara gnällig.

Nu ska vi bara lista ut hur man tränar "runt" det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar