söndag 25 mars 2012

Skalpelljobb och lite lyft

Fortfarande ingen riktig träning för min del och har beslutat att slänga in handduken gällande Open. Jag hade ju kunnat ta samma approach som på 12.4 och göra en rep för sakens skull, men nu börjar det bli fånigt.
Om jag inte klarar av "flåspass" och med en massa nya rehabövningar för axeln samt en förmaning om att ta det lugnt med pullups i bagaget känns 12.5 bara som en dålig idé..

Helt inaktiv har jag iallafall inte varit.

Roade mig med lite "målarjobb" inför CFN'ns tvåårskalas och hade fullständigt glömt hur mycket precisionsjobb över axelhöjd steker axlarna.. Några timmar med en skalpell för att avsluta maskningsjobbet för loggan och sen finliret med 02-pensel gör sig påminnt även två dagar efter känner jag.
Men det blev riktigt snyggt till slut!

Passade även på att få in lite skivstångslek igår.

Squat Clean
Blandade 1'or, 2'or och 3'or på 60 kg med teknikfokus och försök till att bli snabbare under stången.

Front Squat (i Barefoots)
3-3-3-3
80-80-100-100kg
Alla lyft kändes enkla och stabila

Deadlift (dead stop)
3-3-3-3
120-140-160-160kg
Öm i händerna och lite obekvämt idag

Kvällen avslutades med Nordics tvåårskalas med isländska shots, öl, burgare och en jäkla skön stämning! Och ett nytt mål att jaga eftersom Númi visade sig ha tagit nytt PB på 132.5 i FS under dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar