tisdag 6 mars 2012

Feldoserat Hjältepass

Mer eller mindre återställd från förkylningen med bara lite halsretning kvar så idag fick det bli ett besök på Haga för att köra pass för Jenny. Kände mig ganska återhämtad från 12.2 också förutom blåmärkena på låren.
Såhär 2 timmar efter avslutat pass mår jag fortfarande lite illa och högerbenet envisas med att vilja krampa... men det som svider mest är att jag insåg i efterhand att jag inte körde Rx ;)

WOD Klepto - 4 Rounds For Time
27 Boxjump 60 cm
20 Burpee
11 Squat Clean 65kg (hjärnsläpp: 60 kg *suck*)

Metcon: 18:37
Passet var extremt mycket värre i verkligheten än på tavlan. Gjorde mitt bästa för att hålla nån typ av pace, men framsida lår tog verkligen helt slut och höftextensionen var det nog inte mycket med på slutet.

Delade box med Per och fick vänta ca 25 sek när vi hamnade i osynk på varv 2 innan vi kom på att vi kunde dela box. Snacka om att gå "head to head" när man kör omväxlande boxjumps från varsitt håll, men jag tror faktiskt det hjälpte till att hålla takten och hastigheten uppe. Var uppe och fjantade på tå i några Squat Cleans och det kändes att jag fulsnatchat i lördags. Körde mestadels ettor med bara nån enstaka 3'a på de tidiga varven. Vet inte varför vi fått för oss att det skulle vara 60kg Rx och jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen över att vi tog fel. Det var tungt så det räckte ändå..

Efter sista repetitionen var jag helt slutkörd och hade post-Fran-liknande smärtor i hela kroppen. Ett riktigt tufft pass.. som jag måste göra om Rx nångång - om än inte den närmaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar