tisdag 7 februari 2012

Tung dag med The Chief

En riktig skitdag på ren svenska!
På väg till jobbet imorse fick jag höra att en kompis avlidit inatt av skadorna efter att ha svepts med i den lavin han skulle avpatrullera igår... En lavin i min "lilla" hemmabacke.. och dessutom någon så erfaren som drabbas.
Får en att tänka efter en del....

Som sagt - ingen vidare inledning på dagen så jag hade ett definitivt behov av att rensa skallen. Passet på Haga kändes således väldigt välkommet. Däremot så var det inte helt optimalt efter gårdagens teknikpass som gjorde sig omotiverat påmint i ben och korsrygg idag.


WOD - "The Chief"
5 rounds of 3 min AMRAP - 1 min rest between Rounds
3 Power Clean 60kg
6 Pushups
9 Squats

Metcon: 21 Rounds Rx
R1: 5 Rounds + 3 PC
R2: 4 Rounds + 3 PC + 6 Pushups
R3: 4 Rounds + 3 PC
R4: 4 Rounds
R5: 4 Rounds + 3 PC + 6 Pushups

Kände redan i början av första varvet att jag måste pace'a. 3 rundor klara på en minut var ju inte hållbart så jag drog ned ordentligt. Däremot var benen INTE med mig idag. Squats - som brukar funka bra för mig - var definitivt det som begränsade mig. Armhävningarna gick snabbt och enkelt och Power Clean var helt problemfria. Jag och Per fick tillochmed beröm av Jenny för våra snygga.. erm.. "Biceps Clean".
Till mitt försvar får jag säga att det var planerat - iallafall på slutet. Benen var ju som sagt det som tog slut för mig så jag valde att spara dem i PC och istället muskla upp stången med rygg & armar.

Låg aningen före Per i början men tappade sedan alltmer. Konstigt nog vann jag reps på Pushups men tappade på Squats mot honom idag.. Fortfarande lite svag efter förkylningen och var lätt illamående efter passet. Resultatet borde däremot gå att förbättra en aning.
Såhär i efterhand så inser jag ju att det är hela varv som räknas vilket gör att det var mindre smart att försöka knöla in några extra PC's när det är bara sekunder kvar på varvet. De räknas ju inte på scoren (men vafan - det är ju extra träning ;) )

Avslutade med dubbla treats:
2x20 Jackknife-varianter i par där den andra "slår ned benen" för den som jobbar.
100 Situps i paret.

Lite återhämtning med comfort food: Kokt torsk, räkor, hackat ägg, brynt smör och nyriven pepparrot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar