lördag 11 februari 2012

Lugn rodd och arga CTB

Dagens teknikpass på Nordic visade sig inte vara på samma sida av spelplanen som jag då det var fokus på pullups och kiprörelse. Iochförsig vad jag behöver men inte riktigt vad jag var upplagd för.

Kom in ungefär en timme innan och körde min greasing plus D0-rodden (1350 idag utan för mycket plåga).

Teknik #1 - Kip för höjd / CTB
Har sjukt svårt att timea in höftextensionen och mina vanliga pullups klassade Rickard snabbt som "styrkepullups". Fick till några få bra men det sitter inte i ryggmärgen.
Sen underlättade det inte att köra allt med "mumiehänder" inlindade i en massa tape för att kompensera onsdagens bortskavda hud.

Teknik #2 - Muscleups
Inget kändes rätt här och jag var uppe och igenom 3-4 ggr men utan att ha närvaro att bita ihop och pressa upp ur "dippen". Ganska så uppenbart att jag inte kan MU, jag bara lyckas ibland.


WOD for time
Buyin:
- 500m Row
6 rounds of:
- 5 CTB Pullup
- 2 Pullup
- 12 Jackknife w 10kg Medball
- 10m Bearcrawl with 10kg Medball

Metcon: 13:10 Rx-ish
Ganska missnöjd och irriterad. Får till höjden på CTB men får inte kontakt med räcket. Skulle tro att jag inte hade fullkontakt på mer än 10 av 30 och det sätter sig på humöret. Sen höll ju inte greppet så det gjordes som mest obrutna tvåor. That's right.. vi skyller allt på greppet idag!!
Jackknife med stora medicinbollarna är ingen lek. Svårt att få grepp om bollen med tejpade talkade händer och var nära att tappa den i ansiktet ett par gånger.
På plussidan rodde jag in mina 500m pace'at på 1.32.6 helt utan problem.

Nu bilr det kött - and lot's of it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar