onsdag 22 februari 2012

Revelstoke - As Many Meters As Possible

Som sagt ingen boxträning denna vecka eftersom jag har förmånen att vara i Kanada för lite offpiståkning.
Tyckte jag jobbat bra med barmarksträningen men jag hade definitivt underskattat åkningen här. Nu hävdar iofs guiderna och de gamla rävarna att denna vecka är extrem; 45cm nysnö första natten, 25 andra och nu sitter vi och väntar på besked om vi får lyfta idag eller ej efter ytterligare nästan en halvmeter snö sen igår.

Takeoff efter att ha släppt av gruppen
Drop Off  Point - Nånstans i Selkirks



 Även gårdagen fick brytas då det började gå spontana laviner. En person i en av de andra grupperna drogs med, men klarade sig oskadd.

Jag hade dessutom dumt/övermodigt nog valt lite för smala skidor för första dagen vilken ledde till att en del gamla knäproblem dök upp igen så dagens vila känns inte helt fel trots allt. Låren bränner dessutom ganska bra nu. Nackdelen med all nysnö är dock instabiliteten i snölagren så hittills har det blivit mestadels skogsåkning. Inte för att det är nåt fel med det, men jag ser fram emot alpines

Oredigerat klipp från kameratest men bättre än inget.. Dessutom LoRes pga seg uppkoppling


Har bara nått dryga 6000 fallhöjdsmeter hittills pga knät, men who's counting. Sjukt kul är det iallafall och jag kommer ha lårmuskler som en bergsget efter detta!

Insåg i efterhand att jag inte är i Sverige när Open börjar så det kan bli en utmaning.Jag har iallafall hunnit med att reka ett potentiellt gym att göra första WOD'en på.
Ägaren hade däremot aldrig hört talas om Crossfit så vi får väl se hur det går. De hade iallafall fria vikter (en skivstång), kettlebells etc. Boxjumps kan nog bli en utmaning... Jag får väl sno en bänk och stapla vikter eller så, men pullups vill jag inte tänka på,,,

1 kommentar:

  1. Satan i gatan vad härligt. Hoppas att det stabiliserar sig och att ni får fortsatt fina dagar. Go, go, go!

    SvaraRadera